Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44361
Title: | Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki | Other Titles: | The Relationship Between Teachers’ Burnout and Life Satisfaction | Authors: | Çelik, O. Tayyar Üstüner, Mehmet Akif |
Abstract: | Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ve yaşam doyumları, demografik değişkenler açısından da incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Mersin İli merkez ilçelerinde (Toroslar, Akdeniz, Yenişehir, Mezitli) görev yapan 9.942 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 296 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, nedensel karşılaştırmalı ve korelasyonel araştırma türleri bir arada kullanılarak modellenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin hizmet sürelerine ve görev yaptıkları okul türüne göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı, cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği; yaşam doyumlarında ise sadece cinsiyete göre erkekler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin yaşam doyumlarını negatif yönde anlamlı düzeyde yordadığı, öğretmenlerin yaşam doyumlarındaki varyansın yaklaşık %32’sinin mesleki tükenmişlikleriyle açıklanabildiği tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44361 https://doi.org/10.30831/akukeg.421820 |
ISSN: | 1308-1659 1308-1659 |
Appears in Collections: | Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Öğretmenlerin Mesleki.pdf | 466.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
88
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.