Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44387
Title: Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşleri
Other Titles: Preservice Teachers’ Views on the Roles They Took in Literature Circles
Authors: Doğan, Birsen
Çermik, Hülya
Ateş, Seyit
Yıldırım, Kasım
Abstract: Okuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerinoluşturdukları gruplardır. Gruplarda üstlendikleri rollerin gereği olarak öğrenciler, okumaçemberlerinde pek çok etkinlik yapmaktadırlar. Bu roller, temel ve seçimlik roller olmak üzere ikigrupta toplanabilir. Temel roller, sorgulayıcı, bağ kurucu, okuma aydınlatıcısı, ressamdır. Seçimlikroller ise özetleyici, sözcük avcısı, hareket izcisi, karakter çözümleyici ve tahmin edici gibi rollerdir.Rollerin gereği olarak yapılan işler, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal yönlerinin gelişiminisağlamaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının okuma çemberlerinde üstlenmiş olduklarırollere ilişkin görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesininsınıf eğitimi anabilim dalında öğenim gören toplam 21 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Üçaylık süreler ve altı kitabı içeren okuma çemberleri uygulamalarından sonra olmak üzere dokuzayda toplam üç defa öğretmen adaylarının belirttikleri görüşlerden elde edilen veriler, içerikanalizine tabi tutulmuştur. Ulaşılan bulgular ilgili literatür bağlamında tartışılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44387
ISSN: 2147-6020
2147-6020
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde.pdf441.56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.