Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44398
Title: | Okuma Çemberlerinin Öğretmen Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Gelişimine Etkisi | Other Titles: | The Effects of Literature Circles on Development of Preservice Teachers’ Reading Comprehension Levels | Authors: | Yıldırım, Kasım Ateş, Seyit Çermik, Hülya Doğan, Birsen |
Keywords: | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmada okuma çemberlerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin sınıf eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 3. sınıf öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini toplam 21 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öntest-sontest tek gruplu zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama düzeyleri araştırmacılar tarafından geliştirilen iki farklı anlama testi ile belirlenmiştir. Elde edilen veriler üzerinde yapılan analizler, okuma çemberlerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama başarılarının artırılmasında istatistiksel olarak anlamlı etkilerinin olduğunu ortaya koymuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44398 | ISSN: | 1301-9058 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Okuma Çemberlerinin Öğretmen.pdf | 291.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
102
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
56
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.