Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44398
Title: Okuma Çemberlerinin Öğretmen Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
Other Titles: The Effects of Literature Circles on Development of Preservice Teachers’ Reading Comprehension Levels
Authors: Yıldırım, Kasım
Ateş, Seyit
Çermik, Hülya
Doğan, Birsen
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmada okuma çemberlerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin sınıf eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 3. sınıf öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini toplam 21 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öntest-sontest tek gruplu zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama düzeyleri araştırmacılar tarafından geliştirilen iki farklı anlama testi ile belirlenmiştir. Elde edilen veriler üzerinde yapılan analizler, okuma çemberlerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama başarılarının artırılmasında istatistiksel olarak anlamlı etkilerinin olduğunu ortaya koymuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44398
ISSN: 1301-9058
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Okuma Çemberlerinin Öğretmen.pdf291.34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on May 27, 2024

Download(s)

44
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.