Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKazak, Sibel-
dc.contributor.authorDuatepe Paksu, Asuman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:40:53Z
dc.date.available2022-05-17T12:40:53Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1301-9058-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44433-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı dörtgenlerin kâğıt katlama kullanılarak simetri bakış açısından incelendiği 4 haftalık derse katılan 21 ilköğretim matematik öğretmenliği programı ikinci sınıf öğrencisinin geometrik düşünmelerindeki değişimi incelemektir. Bu kapsamda ders öncesi ve sonrasında katılımcıların dikdörtgen ve eşkenar dörtgeni tanımlamalarındaki ve bu şekillerin tanımlarına olan yaklaşımlarındaki değişime bakılmıştır. Araştırmada tek grup ön test - son test deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri dörtgenleri belirleme ve tanımlama ölçeğinin ön test ve son test olarak uygulanması ve seçilen 5 katılımcıyla uygulama sonunda yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Veriler dörtgen tanımlarının hariç tutan, kapsayıcı ve yeterli ve gerekli koşulu içerme durumlarına göre analiz edilmiştir. Uygulama sonunda katılımcıların dikdörtgen ve eşkenar dörtgen tanımlarında uygulama öncesine göre kapsayıcı ilişkilerin anlaşılmasına yönelik fark edilebilir bir gelişme görülmüştür. Bunun yanı sıra katılımcıların yaptıkları tanımların yeterli ve gerekli olma koşuluna göre de gelişme gösterdikleri tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDörtgenleri Simetri Perspektifinden İncelemenin Geometrik Düşünmeye Etkisi: Dikdörtgen ve Eşkenar Dörtgen Tanımı Örneklerien_US
dc.title.alternativeThe Impact of Exploring Quadrilaterals from Symmetry Perspective on Geometric Thinking: Cases of Definitions of Rectangle and Rhombusen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1421 - 1451
dc.identifier.startpage1421en_US
dc.identifier.endpage1451en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid331548en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Dörtgenleri Simetri Perspektifinden.pdf770.51 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

260
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

134
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.