Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkan Hıdıroğlu, Yeliz-
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:53Z
dc.date.available2022-05-17T12:41:53Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1308-1659-
dc.identifier.issn1308-1659-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44561-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30831/akukeg.473041-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, matematik öğretmenlerinin akran denetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma,nitel araştırma türlerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcıları, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyleseçilen, Türkiye’nin yedi farklı coğrafi bölgesinde görev yapan dokuz matematik öğretmenidir. Veriler yarıyapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Verilerinanalizi sonucunda iki temel kategori (ön koşul özellikler ve süreç özellikleri) altında dokuz alt kategori ortayaçıkartılmıştır. Ön koşul özellikler; denetmenin öğretmen olması, fiziksel donanım, bürokratik durumlar altkategorilerinden oluşurken süreç özellikleri ise; nesnel denetim, gelişim destekleme, çözümleyici olma, etkili iletişim,işbirlikli denetim ve güven ortamı alt kategorilerinden oluşmaktadır. Denetimde, alternatif bir yöntem olarak akrandenetiminin uygulanabileceği düşünülmektedir. Şu anki mevcut uygulamalarda denetmenler/müdürler; öğretmenleregüvendiklerini hissettirebilir, mesleki gelişimleri adına onları cesaretlendirebilirler. Matematik öğretmenleri iletasarlanan bir akran denetimi modeli çerçevesinde uygulama yapılarak, bu uygulamaların etkileri incelenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMatematik Öğretmenlerinin Akran Denetimine İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Mathematics Teachers on Peer Supervisionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage757 - 782
dc.identifier.startpage757en_US
dc.identifier.endpage782en_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.473041-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid391385en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Matematik Öğretmenlerinin.pdf765.57 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on May 27, 2024

Download(s)

30
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.