Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44561
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özkan Hıdıroğlu, Yeliz | - |
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Çağlar Naci | - |
dc.contributor.author | Tanrıöğen, Abdurrahman | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:41:53Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:41:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1308-1659 | - |
dc.identifier.issn | 1308-1659 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44561 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30831/akukeg.473041 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, matematik öğretmenlerinin akran denetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma,nitel araştırma türlerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcıları, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyleseçilen, Türkiye’nin yedi farklı coğrafi bölgesinde görev yapan dokuz matematik öğretmenidir. Veriler yarıyapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Verilerinanalizi sonucunda iki temel kategori (ön koşul özellikler ve süreç özellikleri) altında dokuz alt kategori ortayaçıkartılmıştır. Ön koşul özellikler; denetmenin öğretmen olması, fiziksel donanım, bürokratik durumlar altkategorilerinden oluşurken süreç özellikleri ise; nesnel denetim, gelişim destekleme, çözümleyici olma, etkili iletişim,işbirlikli denetim ve güven ortamı alt kategorilerinden oluşmaktadır. Denetimde, alternatif bir yöntem olarak akrandenetiminin uygulanabileceği düşünülmektedir. Şu anki mevcut uygulamalarda denetmenler/müdürler; öğretmenleregüvendiklerini hissettirebilir, mesleki gelişimleri adına onları cesaretlendirebilirler. Matematik öğretmenleri iletasarlanan bir akran denetimi modeli çerçevesinde uygulama yapılarak, bu uygulamaların etkileri incelenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Matematik Öğretmenlerinin Akran Denetimine İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of Mathematics Teachers on Peer Supervision | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 757 - 782 | |
dc.identifier.startpage | 757 | en_US |
dc.identifier.endpage | 782 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30831/akukeg.473041 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 391385 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Matematik Öğretmenlerinin.pdf | 765.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.