Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44561
Title: Matematik Öğretmenlerinin Akran Denetimine İlişkin Görüşleri
Other Titles: Opinions of Mathematics Teachers on Peer Supervision
Authors: Özkan Hıdıroğlu, Yeliz
Hıdıroğlu, Çağlar Naci
Tanrıöğen, Abdurrahman
Abstract: Araştırmanın amacı, matematik öğretmenlerinin akran denetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma,nitel araştırma türlerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcıları, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyleseçilen, Türkiye’nin yedi farklı coğrafi bölgesinde görev yapan dokuz matematik öğretmenidir. Veriler yarıyapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Verilerinanalizi sonucunda iki temel kategori (ön koşul özellikler ve süreç özellikleri) altında dokuz alt kategori ortayaçıkartılmıştır. Ön koşul özellikler; denetmenin öğretmen olması, fiziksel donanım, bürokratik durumlar altkategorilerinden oluşurken süreç özellikleri ise; nesnel denetim, gelişim destekleme, çözümleyici olma, etkili iletişim,işbirlikli denetim ve güven ortamı alt kategorilerinden oluşmaktadır. Denetimde, alternatif bir yöntem olarak akrandenetiminin uygulanabileceği düşünülmektedir. Şu anki mevcut uygulamalarda denetmenler/müdürler; öğretmenleregüvendiklerini hissettirebilir, mesleki gelişimleri adına onları cesaretlendirebilirler. Matematik öğretmenleri iletasarlanan bir akran denetimi modeli çerçevesinde uygulama yapılarak, bu uygulamaların etkileri incelenebilir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44561
https://doi.org/10.30831/akukeg.473041
ISSN: 1308-1659
1308-1659
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Matematik Öğretmenlerinin.pdf765.57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on May 27, 2024

Download(s)

30
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.