Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44579
Title: Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini seçmelerinde rol alan etmenler
Other Titles: Factors affecting teachers candidates’ choice of teaching as a profession
Authors: Yurdakal, İbrahim Halil
Abstract: Bu araştırmada öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini seçmelerinderol alan etmenler araştırılmıştır. Nitel araştırmalardan durum desenine göreyapılandırılan araştırmanın örneklemini bir kamu üniversitesinde öğrenimgören 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacıtarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.Uzman görüşleri sonrası form yedi açık uçlu soru ve kişisel bilgi formundanoluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında katılımcılarınöğretmenlik mesleğini seçmelerinde anne, baba ve yakın çevrenin etkiliolduğu ancak son kararın kendileri tarafından verildiği görülmüştür. Yakınçevrede ise en çok sınıf öğretmenlerinin rol model olmaları nedeniyleöğretmenlik mesleğini seçmelerinde etkili olduğu belirlenmiştir.Katılımcıların öğretmenlik mesleğini seçmelerinde mesleğin saygınlığı,ekonomik statüsü, atanma oranının yüksekliği ve iş tanımının net olması gibiunsurların etkili olduğu görülmektedir. Ayrıca katılımcılar her ne kadarmesleği kendileri seçse de imkân sunulduğunda bir başka mesleği yapmakistedikleri yönünde görüş bildirmişlerdir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44579
ISSN: 2147-0146
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
ÖĞRETMEN ADAYLARININ.pdf737.64 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.