Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44588
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlparslan, Görkem Utku-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:57Z
dc.date.available2022-05-17T12:41:57Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2667-5617-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44588-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39520-
dc.description.abstractFikret Mualla’nın resimlerinin anlam boyutunu ortaya çıkarmayıamaç edinen bu çalışmanın modern Türk sanatı tarihinde önemiyeterince anlaşılamamış önemli bir sanatçının yerinin ve önemininbelirlenmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Çalışmanın yöntemi Erwin Panofsky’nin üç aşamalı sanat eleştirisimetoduna dayalıdır. Bu yöntem kullanılarak ressamın iki suluboya resmiçözümlenmiş ve ikonolojik boyut çeşitli önemli kişilerin görüşlerinden deveri alınarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Bunun yanında sanatçınındesenleri de yorumlanmıştır.Fikret Mualla’nın resimlerinde kentteki ikiyüzlülükten kaçış veinsanı arayış ana tema olarak düşünülmelidir. Kentinolumsuzluklarından kaçış; bizlere Barbizon ekolünün temelidir. Sanayidevriminin bir sonucu olan kentleşme ve bu bağlamda oradan kaçışmodern sanatı başlatan etmenlerden biridir. Fikret Mualla’nın sanatı dabu bağlamda değerlendirilmeli ve irdelenmelidir. Mualla, bohem yaşamınıresimlerine de yansıtarak, ödünsüz dik duruşunu sanatıylaharmanlamıştır. Sanatçının yaşam felsefesi Baudelaire’in Dandytiplemesiyle yakınlık arz eder. Bu tiplemenin en önemli özelliği toplumunyerleşik dogmalarına uymak yerine özgürlüğü seçmesidir.Fikret Mualla’nın sanatı tam anlamıyla bir düşün etkinliğiningörselleşmiş halidir diyebiliriz. O resimlerinde Abidin Dino’nun da ifadeettiği gibi, doğanın özüne inme çabasıyla düşünsel etkinliğiniyaratıcılığıyla bütünleştirmiştir. Fikret Mualla’nın resimlerinin en önemliözelliği özgürlük tutkusunun ressamın biçemiyle özdeşliği ve tüm modernrefleksleri taşımasıdır. Bu modern refleksler; özgünlük, yaratıcılık,bohemlik ve düşünselliği resimlerine yansıtarak modern bir diloluşturma çabasıdır denilebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFikret Mualla Saygı'nın resimlerinde anlamen_US
dc.title.alternativeMeaning in the paintings of Fikret Mualla Saygien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage2823 - 2831
dc.identifier.startpage2823en_US
dc.identifier.endpage2831en_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.39520-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid350798en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
FİKRET MUALLA SAYGI'.pdf650.02 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

188
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

276
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.