Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44618
Title: | Eğitim Kurumlarında İşte Var Olmamanın (Presenteeism) Azaltılmasında Ödüllendirmenin Rolü | Other Titles: | The Role of Rewarding in Reducing Presenteeism in Educational Institutions | Authors: | Şarkaya, Sevda Seven Tanrıöğen, Zeynep Meral |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | Abstract: | çalışmanın amacı eğitim kurumlarında İşte var olmama (presenteeism) nın azaltılmasındaödüllendirmenin rolünü tespit etmektir. Eğitim kurumlarında İşte var olmamanınazaltılmasında ödüllendirmeninrolü olup olmadığı ile ilgili yöneticilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.Buçalışmada durum (örnek olay) çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018eğitim-öğretim yılında Denizli İlinde farklı öğretim kademelerinde ve farklı görev türüne sahip 17 devletokulunda görev yapan yöneticiler, öğretmenler ve öğrenciler arasından maksimum çeşitlilik örneklemeyöntemiyle seçilen toplam 21 katılımcıdan oluşturmaktadır.Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlıokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin eğitim kurumlarında İşte var olmamanınazaltılmasında ödüllendirmenin rolüne ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan nitel araştırma yöntemininkullanıldığı betimsel bir çalışmadır.Araştırmada veri toplama yöntemi olarak 12 sorudan oluşan yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar betimsel ve içerik analiz yöntemi ile analizedilmiştir. Araştırma sonucuna göre; İşte var olmamahem kurumu hem öğretmenleri hem de öğrencileri olumsuzyönde etkilemekte veöğretmenlerde performans düşüklüğüne sebep olmaktadır. Ödüllendirmeİşte varolmamanın azaltılmasında olumlu bir etkiyesahiptir. Yönetici, öğretmen ve öğrenciler,İşte varolmamanınabsenteeism (işe devamsızlık) sorununa göre daha olumsuz etkilere sahip olduğunu düşünmektedirler.Frederik A. Hezberg’in “Çift Faktör Teorisi” açısından bakıldığında öğretmenlerin güdüleyici faktörleridahafazla önemsediği ancak bunların okullarda uygulanmadığı görülmektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44618 https://doi.org/10.29329/mjer.2019.202.14 |
ISSN: | 1309-0682 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Egitim Kurumlarinda Iste.pdf | 1.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
90
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
124
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.