Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44660
Title: | Ortaokul öğrencilerinin fen dersine yönelik kaygı nedenlerinin incelenmesi | Other Titles: | Examining of the reasons of secondary school students’ anxiety about science course | Authors: | Uçak, Esra Say, Serkan |
Abstract: | Öğrenmeyi etkileyen önemli faktörlerden biri dederse karşı geliştirilen kaygıdır. Bu araştırmada,öğrencilerde fen dersine yönelik kaygıya yol açannedenleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz dönemindeyürütülmüş olup, araştırmaya 6., 7. ve 8. sınıftaöğrenim gören toplam 296 ortaokul öğrencisikatılmıştır. Çalışma tarama modelinde bir araştırmadır.Veri toplama aracı olarak tek açık uçlu sorudan oluşanbir form kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre,öğrenciler fen dersine yönelik kaygılarının nedenleri;derse (%55,4), öğretmenlerine (%26,7), kendilerine(%3,4), sosyal çevrelerine (%4,1), geçmişte yaşamışoldukları bazı olaylara (%1,7) ve mesleki kaygılara(%3,4) bağlı olduğunu ifade etmişlerdir. Yineöğrencilerin %2,4’ü fen dersine ilişkin her şeyin onlarıkaygılandırdıklarını belirtirken, %3’ü ise fen dersineyönelik hiçbir kaygı duymadıklarını belirtmişlerdir. Buaraştırmanın sonuçlarının, öğretmenler ve ailelereöğrencilerdeki fen dersine yönelik kaygıyla başaçıkabilmeleri için yol gösterici olacağıdüşünülmektedir. Fen kaygısının nedenlerininanlaşılması, öğrencilerin kaygılarının giderilmeyeçalışılması açısından da oldukça önemlidir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44660 https://doi.org/10.21764/maeuefd.393854 |
ISSN: | 1302-8944 2146-5983 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
ORTAOKUL ÖĞRENCĠLERĠNĠN FEN.pdf | 422.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
30
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.