Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44683
Title: Öğretmenlerin Kendini Sabote Etme Düzeyi ile Algıladıkları Örgütsel Destek Düzeyi Arasındaki İlişki
Other Titles: The Relationship between Teachers' Level of Self-Handicapping and Perceived Organizational Support Level
Authors: Tanrıöğen, Zeynep Meral
Sertel, Gülsüm
Abstract: Öğretmenlerin kendini sabote etme düzeyleri ile algıladıklarıörgütsel destek düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıylayapılan çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel taramamodeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Denizli'de görevyapan 218 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmada Jones ve Rhodewalt(1982) tarafından geliştirilen, Akın-Abacı ve Akın (2010)tarafından Türkçe'ye uyarlanan “Kendini Sabotaj Ölçeği” ileDerinbay (2011) tarafından geliştirilen "Algılanan Örgütsel DestekÖlçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerinkendini sabote etme düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, eğitimdurumu, yaş, okul türü, kıdem, kurumdaki hizmet süresi, branşdeğişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığıgörülmüştür. Katılımcı öğretmenlerin kendini sabote etme düzeyiile öğretimsel destek alt boyutu negatif yönde orta düzeyde; adaletalt boyutu ile negatif yönde düşük düzeyde ilişkili olduğugörülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44683
ISSN: 2630-6301
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmenlerin Kendini Sabote Etme.pdf956.4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.