Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44750
Title: Çocukların Peyzaj Tasarım Sürecine Katılım Deneyimleri
Other Titles: Children’s Participation Experiences in Landscape Design Process
Authors: Özdemir, Ayşe
Abstract: Amaç: Bu araştırmanın amacı; öğrencilerinin okul bahçesinin düzenlenmesi sürecine etkinkatılımlarının sağlanmasıdır.Materyal ve Metot: Araştırma öğrencilerinin okul bahçesi kullanımına yönelik fikir, istek vegereksinimleri belirlenmesini ve okul bahçesine yönelik peyzaj tasarımının geliştirilmesindeyer alma deneyimini sağlayacak olan katılımcı soru sorma eylemi, tasarım tartışmaları, kararverme ve önceliklendirme gibi çeşitli katılım yöntemlerini içeren katılımcı yaklaşım/süreç ilegerçekleştirilmiştir.Bulgular: Bu araştırmada çeşitli katılım yöntemlerinin kullanıldığı planlı bir katılımcı yaklaşım/süreç ile kamusal bir açık alan olarak okul bahçesi nasıl olmalı sorusunun cevabı ortaya konmayaçalışılmıştır. Bu yöntem ile çocukların karar vermede aktif katılımı, yani inisiyatif kullanmalarısağlanmıştır. Katılım sürecinin çıktıları doğrultusunda daha yaşanabilir, uygulanabilir vesürdürülebilir peyzaj tasarım önerisi geliştirilmiştir.Sonuç: Bu araştırmanın, katılımcı yaklaşım/süreç öneminin vurgulanması yönünden akademikve bilimsel bağlamda literatüre, örnek alan bağlamında ise uygulama çalışmalarına katkısunabileceği düşünülmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44750
https://doi.org/10.20289/zfdergi.529396
ISSN: 1018-8851
2548-1207
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Çocukların Peyzaj Tasarım Sürecine.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.