Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44792
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErel, Suat-
dc.contributor.authorTaşvuran Horata, Emel-
dc.contributor.authorCavlak, Uğur-
dc.contributor.authorÇınar, Murat Ali-
dc.contributor.authorSoysal Tomruk, Melda-
dc.contributor.authorKatırcı Kırmacı, Zekiye İpek-
dc.contributor.authorYosmaoğlu, Baran-
dc.contributor.authorBaşkurt, Ferdi-
dc.contributor.authorAyhan, Çiğdem-
dc.contributor.authorRazak Özdinçler, Arzu-
dc.contributor.authorYeldan, İpek-
dc.contributor.authorSubaşı, Feryal-
dc.contributor.authorAlgun, Z. Candan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:44:01Z-
dc.date.available2022-05-17T12:44:01Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2651-4451-
dc.identifier.issn2651-446X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44792-
dc.description.abstractMesleki farkındalık, o mesleğin yeterlilikleri, meslekle ilgili yasa ve yönetmelikler, görev vesorumluluklarla ilgili önbilgi sahibi olmayı gerektirir. Bireysel istek her zaman insanların mesleğinitam olarak belirleyememektedir. Literatürde, ülkemizdeki fizyoterapi ve rehabilitasyon okullarındakison sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeyi kapsamlı bir şekilde değerlendirilmemiştir.Çalışmanın amacı, bu okullardaki son sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeylerinideğerlendirmek ve bölümü istekleri doğrultusunda tercih eden öğrencilerle, bölümü istemedentercih eden öğrencilerin mesleki farkındalık düzeylerini karşılaştırmaktı.Yöntem: Bu çalışma için, Türkiye’deki 10 üniversite örneklem olarak seçildi. Katılımcılara meslekifarkındalıkla ilgili 10 sorudan oluşan bir anket uygulandı. Tanımlayıcı istatistikler hesaplandı.Öğrencilerin mesleki farkındalık düzeylerinin karşılaştırılmasında Ki-kare testi kullanıldı.Sonuçlar: Çalışmamıza 850 fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü son sınıf öğrencisi katıldı.Soruların % 71,19’una doğru cevap verildi. Katılımcıların % 77,29’unun bölümü isteyerek tercihettiği belirlendi. Bölümü isteyerek tercih edenler ile istemediği halde tercih edenler arasındamesleki farkındalık açısından fark bulunmadı (p>0,05).Tartışma: Bu çalışmada son sınıf fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin çoğundamesleki farkındalığın iyi düzeyde olduğu görüldü. Ancak bazı okullardaki mesleki farkındalık düzeyiorta seviyedeydi. Bu okullarda mesleki farkındalık düzeylerinin artırılması için seminerler vesöyleşiler gibi faaliyetlerin yapılmasının faydalı olacağını düşünüyoruz.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTıbbi Etik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye’de lisans eğitimi veren fizyoterapi ve rehabilitasyon okullarındaki son sınıf öğrencilerinin mesleki? farkındalık düzeylerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAn assessment of professional awareness of senior undergraduate students in physiotherapy and rehabilitation schools in Turkeyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage199 - 205-
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage205en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
TÜRKİYE’DE LİSANS EĞİTİMİ VEREN FİZYOTERAP.pdf371.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.