Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44893
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sarı, Tamer | - |
dc.contributor.author | Nayır, Funda | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:45:20Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:45:20Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44893 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335 | - |
dc.description.abstract | Covid-19 pandemi dönemi eğitimde sorunlar yaşanmasına neden olmakla birlikte eğitim sistemlerinin yeniden gözden geçirilmesi, temel felsefesinden uzaklaşmış ve geçerliliği tartışılan yöntemlerin güncellenmesi için bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Bu çalışmanın amacı pandemi dönemini uluslararası raporlarda eğitim açısından inceleyerek, ortaya çıkan sorunları ve bu sürecin yaratığı fırsatları belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden temel araştırma kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Ekonomik Kalkınma ve İş birliği Örgütü (OECD, 2020b), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO, 2020) ve Dünya Bankası (2020) tarafından yayınlanan eğitim raporları incelenmiştir. Raporlarda ortaya çıkan sorunlara ilişkin temalar öğrenme -öğretme süreciyle ilgili sorunlar, paydaşlardan kaynaklanan sorunlar, teknolojik sorunlar, sağlık sorunları ve diğer başlıkları altında toplanmıştır. Ayrıca salgın döneminde ortaya çıkan fırsatlara ilişkin temalar okulların işlevi, yeni eğitim algısı, alternatif eğitim yapılanmaları, 21.yy öğrenme öğretme becerileri, veli katılımı ve okul yönetim becerileri başlıkları altında toplanmıştır. Sonuç olarak Covid19 pandemi süreci eğitim açısından sorunlar getirmekle birlikte bu sorunlar yeni fırsatlar oluşturmuştur. Öğrenme -öğretme süreciyle ilgili sorunlar, paydaşlardan kaynaklanan sorunlar ve sağlık sorunları okulların işlevini yeniden düşünmek, ortaya çıkan yeni eğitim algısıyla alternatif eğitim yapılanmalarına fırsat oluşturmaktadır. Benzer şekilde teknolojik sorunlar, öğrenme -öğretme süreciyle ilgili sorunlar ve paydaşlardan kaynaklanan sorunlar da 21.yy öğrenme öğretme becerileri, veli katılımı ve okul yönetim becerilerini geliştirme açısından fırsat oluşturmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar | en_US |
dc.title.alternative | Education in the Pandemic Period: Challenges and Opportunities | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 959 - 975 | - |
dc.identifier.startpage | 959 | en_US |
dc.identifier.endpage | 975 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.44335 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 430500 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 35.01. Foreign Languages | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Pandemi Dönemi Eğitim.pdf | 469.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
1,700
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,568
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.