Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45188
Title: | Okul psikolojik danışmanlarının mülteci öğrencilere yönelik sundukları hizmetlerin değerlendilmesi | Other Titles: | Evaluating the services of school counselors for refugee students Okul psikolojik danışmanlarının mülteci öğrencilere yönelik sundukları hizmetlerin değerlendirilmesi |
Authors: | Günlü, Aykut Sağlam, Akif Gürat, Cem Uz Baş, Aslı |
Abstract: | Mevcut çalışmanın amacı, okul psikolojikdanışmanlarının Suriyeli mülteci öğrencilere sunduklarıhizmetlerin değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırmayöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemiiki aşamada belirlenmiştir. İlk aşamada, İzmir İlindekiilçelerden Buca İlçesi uygun örnekleme yöntemine görearaştırmaya dahil edilmiştir. İkinci aşamada ise amaçlıörnekleme yöntemine gö 1re Buca İlçesindeki mülteciöğrencisi bulunan ve ulaşılabilen psikolojik danışmanlarçalışmaya katılmıştır. Katılımcı grubu on iki okulpsikolojik danışmandan oluşmuştur. Veriler yarıyapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış, verilerinanalizi ise içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. İçerikanalizi sonucunda elde edilen veriler değerlendirildiğinde,katılımcıların okul rehberlik hizmetleri programıçerçevesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleriniyürüttüğü belirlenmiştir. Bu kapsamda "travma sonrasıstres bozukluğu, yas psikolojik danışmanlığı vepsikososyal müdahale" çalışmalarına yer verildiğigörülmektedir. Katılımcılar ayrıca veli eğitim seminerlerive öğrencilere yönelik grup rehberliği çalışmalarınıyapmaktadır. Bununla birlikte katılımcılar mülteci öğrencivelilerinin yapılan veli eğitimlerine yeterince ilgigöstermediğini belirtmiştir. Ayrıca sunulan hizmetlerinkişisel, sosyal ve mesleki rehberlik alanlarındayoğunlaştığı görülmüştür. Katılımcıların yaşadıkları dil veiletişim problemi ve diğer problemlerin çözümünde çeşitlikurum ve kuruluşlarla (Aile sağlığı merkezi, göçmensağlık merkezi vb.) işbirliği içinde çalıştıkları tespitedilmiştir. Sonuç olarak, psikolojik danışmanlarınmültecilere yönelik olarak yaptıkları hizmetlerinöğrencilerin okula uyumunu kolaylaştırdığı ve psikolojiksağlıkları açısından etkili ve gerekli olduğu belirlenmiştir.Ayrıca okul psikolojik danışmanlarının özellikle yaspsikolojik danışmanlığı, travma sonrası stres bozukluğugibi vakalara karşı uygulama becerilerine yönelikuygulamalı hizmet içi eğitime alınmasının daha yararlıolacağı ifade edilebilir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45188 https://doi.org/10.21764/ maeuefd.592977 |
ISSN: | 1302-8944 2146-5983 |
Appears in Collections: | Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
02ccbd5f-284e-4eb1-8d17-943a5211306a.pdf | 745.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.