Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45236
Title: Harmanlanmış öğrenme ortamlarının akademik başarı ve fen öğrenmeye yönelik motivasyona etkisi
Other Titles: The effect of blended learning environments on academic achievement and motivation for science learning
Authors: Gürdoğan, Melike
Bağ, Hüseyin
Abstract: Araştırma kapsamında, harmanlanmış öğrenme uygulamalarının ortaokul 7. Sınıfta öğrenim gören 44 öğrenci üzerinde akademik başarı ve fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılında “insan ve çevre ilişkileri” ünitesini kapsayarak şekilde yürütülmüş ve dört hafta boyunca sürmüştür. Ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış, çalışma grubu seçiminde amaçlı örneklem yöntemine başvurulmuştur. Her iki grup içinde aynı öğretmenin dersleri yürüttüğü uygulamalarda, çevrimiçi ortamlar için bloglar tercih edilmiştir. Blog sayfaları üzerinden öğrenciler okul sonrasında ders tekrarlarını, anlamadıkları konuları ve fikir paylaşımlarını gerçekleştirmişlerdir. Yapılan bu uygulamaların akademik başarıyı arttırdığı, ancak fen öğrenimine yönelik motivasyonda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa neden olmasa da puan artışına etki ettiği görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, fen bilgisi derslerinde harmanlanmış uygulamaların kullanılması ile akademik başarı ve beraberinde fen öğrenimine yönelik motivasyonun da artacağını göstermiştir. Dolayısıyla fen derslerine yönelik öğrenme zorluklarının üstesinden gelinmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45236
https://doi.org/10.21764/maeuefd.489893
ISSN: 1302-8944
2146-5983
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
ce5231c6-d967-4882-a842-f184fc9d76b6.pdf446.75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on May 27, 2024

Download(s)

20
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.