Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45414
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yıldırım, Engin | - |
dc.contributor.author | Yıldırım, Özen | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:48:03Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:48:03Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | - |
dc.identifier.issn | 2791-7657 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45414 | - |
dc.description.abstract | Eğitim öğretimin verimli olabilmesi açısından ders planlamaönemli bir yere sahiptir. Öğretimin planlanması öğretmenin veriminiartırır ve düzenli bir şekilde çalışmasını sağlayarak öğrencilerin gelişimine destek olur. Bu nedenle her öğretmenin ders planlama yeterliklerine yeterince sahip olması beklenmektedir. Araştırmanın amacı ilkokulve ortaokul öğretmenlerinin ders planlama yeterlik algılarını ve bu algılarının ilgili değişkenler bakımından farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırmanın modeli nicel araştırmalardan tarama niteliğindedir. Veriler “Ders Planlama İçin Yeterlik Ölçeği (DPYÖ)” ve anket formuile elde edilmiştir. Araştırmanın verileri Denizli ili Pamukkale ilçesindeki 20 ilkokul ve 18 ortaokulda görev yapan 268 öğretmenden toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ders planlama yeterliği algılarıbakımından kendilerini oldukça yüksek düzeyde gördükleri, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun daha önce ders planlamaya ilişkin bir eğitimalmadığı, öğretmenlerin neredeyse tamamının ders planlamanın gerekliolduğunu düşündükleri ve ders planlamayı bir külfet olarak görmedikleri görüşleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin ders planlama yeterliği algılarının cinsiyet, mesleki kıdem, çalışılan okul türü ve külfet algısıbakımından farklılaştığı sonuçlarına da ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Milli Eğitim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | I?lkokul ve ortaokul öğretmenlerinin ders planlama yeterliklerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of lesson planning competencies of primary and secondary school teachers | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 49 | en_US |
dc.identifier.issue | 228 | en_US |
dc.identifier.startpage | 7 - 37 | |
dc.identifier.startpage | 7 | en_US |
dc.identifier.endpage | 37 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
03f5b61c-6114-4cdf-9fdb-558c8ca11202.pdf | 237.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
36
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.