Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45414
Title: I?lkokul ve ortaokul öğretmenlerinin ders planlama yeterliklerinin incelenmesi
Other Titles: Investigation of lesson planning competencies of primary and secondary school teachers
Authors: Yıldırım, Engin
Yıldırım, Özen
Abstract: Eğitim öğretimin verimli olabilmesi açısından ders planlamaönemli bir yere sahiptir. Öğretimin planlanması öğretmenin veriminiartırır ve düzenli bir şekilde çalışmasını sağlayarak öğrencilerin gelişimine destek olur. Bu nedenle her öğretmenin ders planlama yeterliklerine yeterince sahip olması beklenmektedir. Araştırmanın amacı ilkokulve ortaokul öğretmenlerinin ders planlama yeterlik algılarını ve bu algılarının ilgili değişkenler bakımından farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırmanın modeli nicel araştırmalardan tarama niteliğindedir. Veriler “Ders Planlama İçin Yeterlik Ölçeği (DPYÖ)” ve anket formuile elde edilmiştir. Araştırmanın verileri Denizli ili Pamukkale ilçesindeki 20 ilkokul ve 18 ortaokulda görev yapan 268 öğretmenden toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ders planlama yeterliği algılarıbakımından kendilerini oldukça yüksek düzeyde gördükleri, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun daha önce ders planlamaya ilişkin bir eğitimalmadığı, öğretmenlerin neredeyse tamamının ders planlamanın gerekliolduğunu düşündükleri ve ders planlamayı bir külfet olarak görmedikleri görüşleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin ders planlama yeterliği algılarının cinsiyet, mesleki kıdem, çalışılan okul türü ve külfet algısıbakımından farklılaştığı sonuçlarına da ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45414
ISSN: 1302-5600
2791-7657
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
03f5b61c-6114-4cdf-9fdb-558c8ca11202.pdf237.46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.