Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.date.accessioned2022-05-23T12:40:12Z
dc.date.available2022-05-23T12:40:12Z
dc.date.issued2022-05-23-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45430-
dc.description.abstractSTEM eğitiminde, disiplinlerin entegrasyonuna dayalı bir bakış açısı ile öğrenme sürecini yapılandırmak önemli bir bağlamdır. Söz konusu entegrasyona yönelik alanyazında birçok model geliştirilmiştir. Mühendislik eğitimi temelli STEM entegrasyonu bu yaklaşımlardan birisidir. STEM akronimindeki mühendislik “M” doğal olarak diğer disiplinlerin entegrasyonuna dayandığı için son zamanlarda bütünleşik STEM eğitiminde çok sık vurgulanmaktadır. Bu noktada çocukların mühendislik öğrenmelerinin değerlendirilmesi öğrenmenin etkililiği ve verimliği noktasında gereklidir. Alanyazında mühendislik öğrenme sürecinin analitik rubrikler aracılığıyla değerlendirilmeye çalışıldığı görülmektedir. Ancak erken çocukluk dönemine yönelik analitik rubrik örnekleri sınırlıdır. Dolayısıyla bu çalışmada, çocukların erken mühendislik öğrenmelerini değerlendirmek için analitik rubrik tasarlanmıştır. Rubrik sekiz kategoriden oluşmaktadır: Problemi tanımlama, Tasarım gereksinimleri, Ön deneyimlerini hatırlama, Tasarımı geliştirme, Tasarımı değerlendirme, Paket Tasarımı, İş birliği ve Paylaşma. Rubrik için her bir kategoride çocuklar en az 1 en fazla 3 puan almaktadır. Hazırlanan rubrik için dört fen eğitimi ve dört okul öncesi eğitimi alanında uzman olmak üzere sekiz uzmandan görüş alınmıştır. Uzman görüşü sonrası kapsam geçerlik indeksi 1.00 olarak hesaplanmıştır. Çocukların rubrikten alabileceği en az puan 8 iken en fazla 24’tür. Çalışma 5 öğretmen ve 57 çocuk ile yürütülmüştür. Çalışmada veriler gözlem ile elde edilmiştir. Öğretmenler çocukları serbest oyun sürecinde gözlemleyerek analitik Rubriği her çocuk için ayrı ayrı doldurmuşlardır. Geliştirilen analitik rubriğin geçerlik kanıtı olması için öğretmenlerin her ölçüt/alt ölçüt için yaptığı değerlendirmeler arasındaki uyum, basit uyum katsayısı ile incelenmiştir. Sonuçlara göre bu çalışma kapsamında tasarlanan erken mühendislik öğrenmelerini değerlendirme rubriğinin, çocukların mühendislik öğrenmelerini değerlendirmek için kullanılabileceği saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof13th International Congress on New Trends in Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken Çocuklukta STEM, Erken STEM Eğitiminde Değerlendirme, Analitik Rubrik.en_US
dc.titleErken mühendislik öğrenmelerini değerlendirme rubriğinin tasarlanmasıen_US
dc.title.alternativeDesigning an early engineering learning assessment rubricen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.authorid0000-0002-7538-952X-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeConference Object-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1_merged.pdf514.14 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

194
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.