Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45456
Title: | Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliklerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesi | Authors: | Baydemir, Emel | Keywords: | Lider teknoloji liderliği okul yöneticisi liseler |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri düzeyinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırmada nicel yöntemlerden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021 – 2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde lise kademesinde çalışan 305 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri Ölçeği (EYÖTELYÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin analizi için bağımsız gruplar için T – Testi, One – Way Anova, Kruskal Wallis – H ve Post Hoc Test olan Games Howell kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda lise kademesinde çalışan öğretmenlere göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri orta düzey olarak tespit edilmiştir. Alt boyutlar olan Vizyoner Liderlik, Dijital Çağ Öğrenme Kültürü, Mesleki Gelişimde Mükemmellik, Sistematik Gelişim, Dijital Vatandaşlık boyutlarında da öğretmenlere göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilik düzeyleri orta düzey olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Analiz sonuçlarında cinsiyet, yaş, okul türü ve teknolojiye yönelik hizmet içi eğitim alma durumlarına göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliliklerine anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Görev süresi değişkeninde teknoloji liderliği ve alt boyut olan Vizyoner Liderlik ve Dijital Vatandaşlık boyutunda 10 yıl ve altı görev süresi ile 16 – 20 yıl görev süresine sahip öğretmenler arasında anlamlı bir farklılığa ulaşılmıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımı yeterlilikleri değişkenine göre bütün alt boyutlarda anlamlı bir farklılık tespit edilmiş, kendilerini teknolojik açıdan yeterli gören öğretmenlerin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliliklerine ilişkin görüşlerinde öğretmenler lehine, küçük bir etkiye sahip farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilgisayar kullanımı süresi değişkenine göre teknoloji liderliği boyutunda anlamlı bir farklılık yokken, alt boyutu olan Vizyoner Liderlik anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Vizyoner Liderlik boyutunda anlamlı farklılığın 10 yıl ve altı ile 21 yıl ve üzeri, 11 – 15 yıl ile 21 yıl ve üzeri gruplar arasında olduğu tespit edilmiştir. Dijital Çağ Öğrenme Kültürü boyutunda ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45456 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Emel Baydemir.pdf | 1.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
194
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
368
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.