Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45464
Title: İmam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul kültürü algısı
Authors: Artun, Hasan
Keywords: imam hatip liseleri
okul kültürü
öğretmen
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Araştırmanın amacı; imam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul kültürü algılarını alt boyutlara göre incelemek ve imam hatip liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul kültürü algı düzeylerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, branş, okulda çalışma yılı ve okul türü değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek, ortaya çıkan bulgular doğrultusunda önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın evreni 2021-2022 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezindeki imam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklem büyüklüğü 130 öğretmen ve yöneticiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı “kişisel bilgi formu” ve “okul kültürü ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmuştur. Toplanan verilerin analizinde jamovi 1.8 programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için kullanılan yöntemler t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve betimsel istatistik yöntemlerinden oluşmaktadır. İmam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin alt boyutlara göre okul kültürü algı düzeyleri incelenmiş ve yöneticilerde en düşük algı düzeyinin “aile ve çevre katılımı” alt boyutuna, öğetmenlerde en düşük algı düzeyinin “yüksek akademik beklentiler” alt boyutuna ait olduğu belirlenmiştir. Yöneticilerde en yüksek algı düzeyi “hedeflerin açıklığı” ve “paydaş dayanışması” alt boyutlarında iken öğretmenlerde en yüksek algı düzeyi “hedeflerin açıklığı” alt boyutuna ait olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada imam hatip liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul kültürü algısının cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, branş, okulda çalıştığı süre değişkenlerine göre farklılık göstermediği ancak öğrenim durumu “hedeflerin açıklığı”, “aile ve çevre katılımı” alt boyutları ve okul kültürü değişkenine göre anlamlı bir fark oluşturduğu bulgularına ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45464
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hasan Artun.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on May 27, 2024

Download(s)

372
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.