Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45483
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBirol, Ayşenur-
dc.contributor.editorKanmaz, Ahmet-
dc.date.accessioned2022-06-22T11:04:05Z
dc.date.available2022-06-22T11:04:05Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45483-
dc.description.abstractLiselerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve bu tutumların farklı değişkenlere göre durumunun araştırıldığı bu çalışma tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırma 2021–2022 eğitim yılında Denizli ili örnekleminde kolay ulaşılabilen örnekleme yoluyla seçilen ve soruların hepsine cevap veren 167 öğretmenden toplanan verilerden oluşmaktadır. Ölçek demografik soruların bulunduğu bir bölüm ve uzaktan eğitime yönelik tutumun ölçüldüğü ikinci bir bölümden oluşmaktadır.Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının maddeler ve genel ortalamasında en yüksek ortalamanın “Uzaktan eğitim öz değerlendirme becerilerini geliştirir.” ve “Uzaktan eğitim işitsel, görsel tasarımlar ve teknoloji yoluyla etkili öğrenmeyi sağlar.” Maddelerindedir. En düşük ortalama“Çok Az” düzeyiyle “Uzaktan eğitimle bireylerin başarı süreçleri daha kolay takip edilir” maddesindedir.Öğretmenlerin uzaktan eğitimin avantajlarına yönelik tutumlarıyla ilgili en yüksek ortalamanın “Uzaktan eğitim öz değerlendirme becerilerini geliştirir.” Maddesine “Çok iyi” düzeyinde olmuştur. En düşük ortalama ise “Çok Az” düzeyiyle “Uzaktan eğitimle bireylerin başarı süreçleri daha kolay takip edilir.” Maddesindedir. Öğretmenlerin uzaktan eğitimin sınırlılıklarına yönelik tutumlarıyla ilgili en yüksek ortalamanın “Uzaktan eğitim ilgi çekici değildir” Maddesine “İyi” düzeyinde olmuştur. En düşük ortalama “Orta” düzeyiyle “Yüz yüze eğitim, uzaktan eğitimden daha yararlıdır.” Maddesindedir. Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları genel ve alt boyutlara göre cinsiyet, branş, kıdem, öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılık göstermemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjecttutumen_US
dc.titleLiselerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşenur Birol.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.