Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45485
Title: Öğretmenlerin meslektaş ilişkisi algıları ve okul yöneticisi desteği algıları ile iş doyumu algıları arasındaki ilişki
Authors: Yalnız, Bircan
Keywords: Meslektaş ilişkisi
yönetici desteği
iş doyumu
öğretmen
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışma ilkokul ve ortaokulda çalışan öğretmenlerin meslektaş ilişkisi algıları ve okul yöneticisi desteği algıları ile iş doyumu algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Denizli ili merkez ilçelerinde 2021-2022 eğitim öğretim yılında çalışan ilkokul ve ortaokul öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırma 70’i kadın ve 50’si erkek olmak üzere toplam 120 kişilik örneklem grubu üzerinde yapılmıştır. Araştırmada, “Meslektaş İlişkisi Algısı Ölçeği, Yönetici Desteği Algısı Ölçeği” ve “İş Memnuniyeti” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, t testi ve Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı hesaplaması yapılmıştır. Normal dağılım olmayan durumlarda Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin meslektaş ilişkisi ve yönetici desteği algı puanları yüksek çıkarken, iş doyumları ise çok yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Aynı zamanda öğretmenlerin meslektaş ilişkisi algısı, yönetici desteği algısı ve iş doyumu toplam puanları ile diğer değişkenler arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Eğitim düzeyi olarak lisans mezunlarının, lisansüstü eğitim alanlara göre iş doyumlarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45485
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bircan Yalnız.pdf3.16 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

176
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,462
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.