Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKüçüktaşçı, Meltem-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2022-06-24T11:47:29Z
dc.date.available2022-06-24T11:47:29Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45499-
dc.description.abstract2021-2022 eğitim yılında Denizli ili Sarayköy ve Buldan ilçelerinde çalışan ve eTwinning yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerim eTwinning projelerine ilişkin görüşlerinin araştırıldığı bu çalışma tarama modelindedir. Kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle ulaşılan 4 yönetici ve 19 öğretmenden veriler görüşme formu ile toplanmıştır. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eTwinning projesini yapma-yürütme hakkında görüşlerin yoğun olarak kolay, olumlu ve geliştirici olduğu görülürken katılımcılardan bazıları da keyifli ve eğlenceli olarak nitelemektedir. Okul yöneticilerinin ve öğretmenler eTwinning projesini yazma ve projeye ortak bulma sürecine ilişkin çoğunun zor olarak nitelediği görülürken bazıları kolay olarak görmekte ve çok az katılımcı duruma göre değiştiğini belirtmektedir. eTwinning projesini uygulama sürecinde üst yöneticilerin destekleri konusunda yeterli desteği aldıkları görülürken bazıları ise destek görmediklerini belirtmektedirler. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eTwinning projesini yürütme sürecinde yabancı ortaklarla işbirliğiyle ilgili katılımcıların büyük kısmı yabancı ortaklarla çalışmak iyi şeklinde görüş bildirdikleri görülürken, bazıları sorunlar yaşanabildiğini ve yabancı ortak bulmanın kolay olmadığını belirtmektedir. eTwinning projesini uygulama sürecine ilişkin kendi bilgi ve becerilerine yönelik olarak çoğu yeterli olduğunu belirtirken bazıları geliştirici olarak nitelemektedir. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eTwinning proje sürecinde kullanılan Twinning Live ve Twin Space portallarının ve web 2 araçlarının kullanımıyla ilgili olarak tamamına yakınının kolay ve kullanışlı olarak görmektedir. eTwinning proje uygulama sürecinde çocukların portalları kullanma ve bu araçlara erişimleriyle ilgili olarak yarıdan fazlasının kullanımı zor olarak görürken bazılarının destekle yapabildiklerini saptanmıştır.Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eTwinning projelerinin başarısına ilişkin genel olarak başarılı bulurken bazıları işbirliği ve sitemli çalışma gerektirdiğini belirtmektedir. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eTwinning projelerinin sorunlarından en fazla dillendirilen sorun deneyimsizlik ve destek bulamama sorunu olmuştur. Bunu gereksiz iş yükü fazlalığı, Türk ortak sayısında sınırlama, dil ve anlaşamama, yapılan etkinliklerin sınıf seviyelerine uygun olmaması izlemektedir. eTwinning projelerinin sorunların çözümüne ilişkin önerilerin başında eTwinning projesi yapanlar ödüllendirilmeli önerisi gelmiştir. Bunu yeterliklerin arttırılması, portalın daha kullanışlı olması ve belli standartların olması önerileri izlemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecteTwinningen_US
dc.subjectprojeen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectönerien_US
dc.subjectsorunen_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
meltem küçüktaşçı.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

350
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

692
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.