Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45530
Title: Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme düzeyleri ile piyano öğrenme stilleri arasındaki ilişki
Other Titles: The relationship between self-directed learning levels between piano learning styles of department of music education students
Authors: Gedik, Gizem
Advisors: Demirtaş, Serkan
Keywords: Müzik Eğitimi
piyano eğitimi
öz-yönetimli öğrenme
öğrenme stilleri
Music Education
piano education
self-directed learning
learning styles
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada; Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme düzeylerini ortaya çıkarmak ve piyano öğrenme stilleri ile öz-yönetimli öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme düzeyleri; cinsiyet, mezun olduğu lise türü, öğrenim gördüğü üniversite, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, düzenli piyano çalışma durumu, günlük piyano çalışmaya ayırdığı süre, piyano eğitimi aldığı süre, kaç farklı piyano eğitmeni ile çalıştığı ve lisansüstü çalışma yapma isteği gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanının örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Pamukkale Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören toplam 325 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada verilerin toplanmasında Aşkın Tekkol ve Demirel (2018) tarafından geliştirilen “Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği”, Demirtaş (2017) tarafından geliştirilen “Pamukkale Piyano Öğrenme Stilleri Ölçeği” ve öğrencilere ait demografik özelliklerin toplanması için araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre araştırmaya katılan öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme düzeylerinde cinsiyet, mezun oldukları lise, öğrenim gördükleri üniversite ve piyano eğitimi aldıkları süreye göre anlamlı bir fark olmadığına ulaşılmıştır. Öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme düzeylerinde öğrenim gördükleri süreye, düzenli piyano çalışma durumlarına, çalıştıkları piyano eğitmeni sayılarına, günlük piyano çalışmaya ayırdıkları süreye ve lisansüstü eğitim yapma vii isteklerine göre anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme becerileri ölçeğine ait alt boyutlardan elde ettikleri en yüksek ortalama puanlarının güdülenme alt boyutunda olduğu görülmektedir. Pamukkale piyano öğrenme stilleri ölçeğinden elde edilen bulgulara göre öğrencilerin en yüksek ortalama puanlarının ölçeğin alt boyutlarından duyuşsal öğrenme stilinde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin piyano öğrenme stilleri ile öz-yönetimli öğrenme düzeyleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde istatistiksel olarak anlamlı (p<0.05) bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to reveal the self-directed learning levels of students of the Department of Music Education and to determine whether there is a meaningful relationship between piano learning styles between self-directed learning levels. Self-directed learning levels of music education department students was examined according to variables such as; age, gender, type of high school they graduated from, university they studied, class level they studied, regular piano study status, time they devoted to piano study, time they studied piano, how many different piano instructors they worked with, the request for graduate work. A sample of this research was studied at Pamukkale University, Balıkesir University, Çanakkale Onsekiz Mart University, Muğla Sıtkı Koçman University, Aydın Adnan Menderes University, Burdur Mehmet Akif Ersoy University in the spring semester of the 2020-2021 academic year, consisted of 325 undergraduate students. The "Self-Directed Learning Skills Scale” developed by Aşkın Tekkol and Demirel (2018), the “Pamukkale Piano Learning Styles Scale” developed by Demirtaş (2017) and the “Personal Data Form” created by the researcher were used to collect demographic characteristics of the students. According to the findings of the research; there was no significant difference in the level of self-directed learning of the students participating in the study according to gender, the high school they graduated from, the type of university they studied at, and the length of time they studied piano. Self-directed learning levels of students differ significantly depending on their learning time, regular piano working status, the number of piano instructors they work with, the time they devote to studying piano, and their desire to do graduate education. It was observed that the students who participated in the study had high levels of self-directed learning. It is seen that the highest average scores of the ix students obtained from the sub-dimensions belonging to the self-directed learning skills scale are in the “motivation” sub-dimension. According to the results obtained from the Pamukkale piano learning styles scale, it is observed that the highest average scores of students are in the “affective learning style” from the other sub-dimensions of the scale. There is a positive and moderate statistically significant relationship (p<0.05) between students piano learning styles and self-directed learning levels.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45530
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gizem Gedik.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

276
checked on May 27, 2024

Download(s)

396
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.