Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45549
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIşıkoğlu, Nesrin-
dc.contributor.authorÇiftcioğlu, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-07-07T08:46:08Z
dc.date.available2022-07-07T08:46:08Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45549-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital okuryazarlık becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Nicel araştırma metotlarının kullanıldığı araştırmada 400 okul öncesi öğretmen adayından oluşan örneklem belirlenirken tabakalı ve uygun örnekleme yöntemleri tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu, Kışla (2016) tarafından geliştirilen Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ölçeği ve Ng’nin (2012) oluşturduğu ve daha sonra Hamutoğlu, Canan-Güngören, Kaya-Uyanık ve Gür-Erdoğan (2017) aracılığıyla Türkçe’ye uyarlanan Dijital Okuryazarlık Ölçeği vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin cevaplanması için tanımlayıcı istatistiklerden, Pearson Korelasyon ile Sperman’nın sıralama katsayılarından, doğrusal ile çoklu regresyon çözümlemelerinden ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında okul öncesi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık becerilerinin yüksek olduğu, uzaktan eğitime yönelik tutumun orta düzeyde olduğu ve bu iki değişkenin aralarında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uzaktan eğitime yönelik tutumun yordanmasında etkili olan değişkenler incelenmiş ve dijital okuryazarlık becerisinin tutumdaki değişimin bir kısmını açıkladığına dair kanıtlara varılmıştır. Bu bulgulara ilaveten öğretmen adaylarının teknoloji kullanım alışkanlıkları ile demografik özellikleriyle ölçeklerden aldıkları puanlar karşılaştırılmış ve netice olarak teknoloji kullanım alışkanlıkları ve demografik özellikleriyle ölçeklerden aldıkları puanlar arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Bulgular doğrultusunda öğretmen yetiştiren kurumlara ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between pre-school teacher candidates' attitudes towards distance education and digital literacy skills in terms of different variables. In the study in which quantitative research methods were used, stratified and convenient sampling methods were preferred while determining the sample consisting of 400 pre-school teacher candidates. The data of the research were collected through the demographic information form developed by the researcher, the Attitude towards Distance Education scale developed by Kisla (2016), and the Digital Literacy Scale adapted to Turkish by Hamutoglu et al. (2017). Descriptive statistics, Sperman's rho and Pearson correlation tests, linear and multiple regression analyzes and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to answer the sub-problems of the study. In the light of the findings, it was concluded that the digital literacy skills of the pre-school teacher candidates were high, the attitude towards distance education was at a moderate level, and these two variables had a positive and significant relationship between them. The variables that are effective in predicting the attitude towards distance education were examined and there was evidence that digital literacy skills explain some of the changes in attitude. In addition to these findings, pre-service teachers' technology usage habits and demographic characteristics were compared with the scores they got from the scales, and as a result, significant differences were discovered between their technology usage habits and demographic characteristics and the scores they got from the scales. In line with the findings, suggestions were presented to teacher training institutions and researchers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectDijital Okuryazarlıken_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectDigital Literacyen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectEarly Childhood Educationen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenlerle olan ilişkilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of pre-school teacher candidates' attitudes towards distance education and their relationships to digital literacy skills with various variablesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0001-7010-302X-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid735051en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafa Çiftcioğlu.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open
Mustafa ÇİFTÇİOĞLU kısıtlama.pdf
  Restricted Access
514.48 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

108
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

462
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.