Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45560
Title: | Özengen müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitimcilerinin piyano öğretimine yönelik görüşleri | Other Titles: | Opinions of piano educators who work in volunteer music education ınstitutions on piano teaching | Authors: | Bayırlı, Melike | Advisors: | Yağcı, Ufuk | Keywords: | Piyano eğitimi Özengen müzik eğitimi piyano öğretimi Piano education volunteer music education piano teaching |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, özengen müzik eğitimi kurumlarındaki piyano öğretim süreci, piyano eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Araştırmada, özengen müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitimcilerinin piyano öğretiminde kullandıkları; öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri, kaynak kitaplar, doğru çalışma durumlarına ilişkin önerileri, karşılaştıkları problemler ve bu durumlara ilişkin önerileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma, özengen müzik eğitimi kapsamında piyano eğitimcilerinin, piyano öğretimine yönelik görüşlerinin analiz edilmesine yönelik betimleyici nitel bir araştırmadır. Araştırmada, özengen müzik eğitimi kapsamında verilen piyano eğitiminin süreç içerisindeki bazı değişkenleri ele alınmış ve piyano eğitimcilerinin konu ile ilgili düşüncelerinin geniş bir bakış açısıyla yansıtmak amacıyla görüşme tekniği kullanılmıştır. Piyano eğitimcileriyle yapılan görüşmelerde elde edilen veriler, ilgili alt problemler doğrultusunda betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu oluşturmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örnek yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubunu özengen müzik eğitimi kapsamında eğitim veren ve araştırmaya gönüllü olarak katılan piyano eğitimcileri oluşturmaktadır. Bu doğrultuda 30 piyano eğitimcisiyle görüşme yapılmıştır. Araştırmada, piyano eğitimcilerinin, piyano öğretiminde gösterip yaptırma, anlatma, sorma yanıtlama, oyunlama oyunlaştırma, karşılıklı konuşma, bulma ve keşfetme, örnek olay inceleme, yaşamla öyküleme, çalışma çalıştırma öğretim yöntemlerini kullandıkları görülmektedir. Eğitimcilerin ölçme değerlendirme yöntemi olarak MEB seviye tamamlama sınavı, gözlem, performans ölçeği, rubrik dereceli puanlama yöntemlerini kullandıkları görülmektedir. Piyano eğitimcilerinin başlangıç, orta ve ileri seviyede 26 farklı piyano metodunu kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Piyano eğitimcileri doğru çalışma önerileri olarak, her gün düzenli çalışma, nota okuma çalışmaları yapma, metronom ile çalışma, pasaj çalışmaları yapma, eser analizi yapma, iki el ayrı çalışma ve video ve ses kayıtlarından yararlanma önerilerinde bulundukları görülmektedir. Piyano eğitimcilerinin ders devamlılığı, parmak numaralarının ezberlenmesi, veli beklentileri, çalışma eksikliği, nakil öğrencilerle çalışmak, piyano tekniği, oturuş duruş, piyanoya karşı tutum, hızlanma, nüansların uygulanmaması, artikülasyon teknikleri problemleriyle karşılaştıkları görülmektedir. Piyano eğitimcileri öğretim yöntemlerinin önemi, ders süresinin planlanması, teknik egzersizler, piyano sevgisinin önemi, öğrenci, veli ve öğretmen iletişimi, MEB piyano programının düzenlenmesi, müzik terimleri, öğrencilerin öğrenme alanları, öğrenci hazırbulunuşluğuna dikkat edilmesi gerektiği önerilerinde bulundukları görülmektedir. In this research, the piano teaching process at the volunteer music education institutions was examined in line with the opinions of the piano educators. In the research, the piano educators in the volunteer music education institutions used in piano teaching; teaching methods, measurement and evaluation methods, source books, suggestions about correct working situations, the problems they encounter and their suggestions about these situations have been tried to be examined. The research is a descriptive qualitative study to analyze the opinions of piano educators on piano teaching within the scope of volunteer music education. In the research, some variables of piano education given within the scope of volunteer music education were discussed and interview technique was used in order to reflect the thoughts of piano educators on the subject from a broad perspective. The data obtained from the interviews with the piano educators were analyzed with the descriptive analysis method in line with the related sub-problems. The easily accessible case sample method, one of the purposeful sampling methods, was used to form the study group of the research. In this context, the study group of the research consists of piano educators who give education within the scope of volunteer music education and participate in the research voluntarily. In this direction, interviews were conducted with 30 piano educators. In the research, it is seen that piano educators use teaching methods such as showing and making, telling, asking and answering, playing, gamification, conversation, finding and discovering, case study, storytelling with life, working and making worked. It is seen that educators use MEB level completion exam, observation, performance scale, rubric graded scoring methods as assessment and evaluation methods. It has been concluded that piano educators use 26 different piano methods at beginner, intermediate and advanced levels. It is seen that piano educators make suggestions to study regularly, to read notes, to work with metronome, to make passage studies, to analyze works, to study with two hands, and to use video and audio recordings as correct study suggestions. It is seen that piano educators encounter problems with course continuity, memorizing finger numbers, parents' expectations, lack of study, working with transfer students, piano technique, sitting posture, attitude towards the piano, acceleration, not applying nuances, articulation techniques. It is seen that piano educators suggest that attention should be paid to the importance of teaching methods, planning the lesson duration, technical exercises, the importance of piano love, student, parent and teacher communication, organization of the MEB piano program, musical terms, students' learning areas, and student readiness. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/45560 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Melike Bayırlı.pdf | 573.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
368
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
908
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.