Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBoran, Gül Hanım-
dc.contributor.authorKarakurt, Merve-
dc.date.accessioned2022-07-28T08:19:23Z
dc.date.available2022-07-28T08:19:23Z
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45589-
dc.descriptionBu çalışma Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 2021EĞBE001 nolu Yüksek Lisans tez projesi olarak desteklenmiştir.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, hikâyelerle bütünleştirilmiş öğretim etkinliklerinin bilimsel sorgulama hakkındaki görüşler ve bilişsel esneklik üzerine etkisini incelemektir. Araştırma Denizli'de bir devlet okulunda 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 8. sınıfta öğrenim gören 23 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma tekniklerinin bir arada yer aldığı karma yöntem araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın nitel yapısında, durum çalışması araştırmanın deseni olarak kullanılmıştır. Veriler deneysel desenlerden tek grup ön test-son test tasarımı kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın veri kaynakları Bilimsel Sorgulamaya İlişkin Görüş Formu (VASI), ilgili yarı yapılandırılmış görüşmeler ve Bilişsel Esneklik Envanteridir. Araştırmanın uygulama safhası dokuz hafta sürmüş, bu safhada fen derslerine hikâyelerle bütünleştirilmiş öğretim etkinlikleri dâhil edilmiştir. Araştırma bulguları katılımcıların VASI ve Bilişsel Esneklik Envanteri’ne verdikleri cevapların SPSS 20.00 programında detaylı analizleri sonucunda ortaya çıkmıştır. Araştırmada hikâyelerle desteklenmiş öğretim yönteminin öğrencilerin bilimsel sorgulama becerisi üzerindeki etkisi bilimsel sorgulamanın sekiz alt boyutu ele alınarak tek tek incelenmiştir. Çalışma bilimsel sorgulamanın tüm alt boyutlarında anlamlı bir farklılık yaratırken sadece ‘Boyut 7. Bilimsel veri ve bilimsel kanıt aynı şey değildir’ boyutunda anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Hikâyelerle desteklenmiş öğretim yönteminin öğrencilerin bilişsel esneklikleri üzerinde de olumlu etkileri olduğu araştırma sonucunda ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of teaching activities integrated with stories on opinions about scientific inquiry and cognitive flexibility. The research was carried out with 23 8th grade students in a public school in Denizli in the 2020-2021 academic year. Mixed method research, which combines quantitative and qualitative research techniques, was used in the research. In the qualitative structure of the research, the case study was used as the design of the research. Data were obtained from experimental designs using a single-group pretest-posttest design. Data sources for the study are the Opinion Form on Scientific Inquiry (VASI), related semi- structured interviews, and the Cognitive Flexibility Inventory. The implementation phase of the research lasted for nine weeks, and at this stage, an integrated teaching activity with stories was included in science lessons every week. The research findings emerged as a result of the detailed analyzes of the participants' responses to the VASI and Cognitive Flexibility Inventory in the SPSS 20.00 program. In the research, the effect of the teaching method supported by stories on students' scientific inquiry skills was examined one by one by considering eight sub-dimensions of scientific inquiry. While the study made a significant difference in all sub-dimensions of scientific inquiry, only ‘Dimension 7: Scientific data and scientific evidence are not the same thing’ There was no significant difference in size. As a result of the research, it has been revealed that the teaching method supported by stories has positive effects on students' cognitive flexibility.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectbilimsel sorgulamaen_US
dc.subjectbilişsel esnekliken_US
dc.subjecthikâyeleren_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectscientific inquiryen_US
dc.subjectcognitive flexibilityen_US
dc.subjectstoriesen_US
dc.titleHikâyelerle bütünleştirilmiş fen etkinliklerinin bilimsel sorgulama ve bilişsel esneklik üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of science activities integrated with stories on views on scientific inquiry and cognitive flexibilityen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid737728en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Merve Karakurt.pdf3.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

128
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,616
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.