Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45662
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkyel, Mehtap-
dc.date.accessioned2022-09-01T06:29:40Z-
dc.date.available2022-09-01T06:29:40Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45662-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile eğitim yöneticilerinin 21. Yüzyıl becerileri arasındaki ilişkinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmada basit tesadüfi örnekleme yöntemi ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca bu araştırma nicel yapıdadır. Araştırma verileri, 2021 yılı Denizli ili ve ilçelerinde kamu okulları olmak üzere tüm okul düzeylerde görev yapan 244 öğretmenden toplanan anketler ile sağlanmıştır. Veriler Sarpkaya ve Yılmaz (2021) tarafından geliştirilen “Okul Müdürleri 21. yy. Becerileri Ölçeği” ve Tanrıöğen ve Türker (2019) tarafından uyarlanan “Rotterdam Duygusal Zekâ Ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenler hakkında tanımlayıcı bilgiler sağlamak amacıyla ortalama ve standart sapma değerlerine ulaşılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla basıklık ve çarpıklık değerleri incelenmiş, verilerin normal dağılım gösterdiği görülmüştür. Veriler normal dağılım gösterdiği için parametrik testler (Independent Samples t-Testi, One Way ANOVA) kullanılmıştır. “Duygusal zeka” ve “21. Yüzyıl becerileri” arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon testi uygulanmıştır. Ayrıca bu iki değişken arasındaki ilişkiyi ölçmek için Basit Doğrusal Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırmada; eğitim yöneticilerinin 21. Yüzyıl becerileri hiçbir değişkende anlamlı bir fark göstermezken, öğretmenlerin duygusal zekâ düzeylerinde yaş ve kıdem değişkenlerinde anlamlı bir fark olduğu, duygusal zekâ ve 21. Yüzyıl becerileri arasında pozitif yönde ve düşük düzeyli bir ilişki olduğu, öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyinin, eğitim yöneticilerinin 21. yüzyıl becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ve aynı şekilde eğitim yöneticilerinin 21. Yüzyıl becerilerinin, öğretmenlerin duygusal zeka düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to measure the 21st century skills of educational administrators according to the emotional intelligence levels of teachers. This study is a quantitative study conducted by selecting a simple random sampling method and relational scanning pattern from general scanning patterns. So as to provide descriptive information about the individuals participating in the study, the mean and standard deviation values were examined. So as to specify if the data showed a normal distribution, kurtosis and skewness values were examined and it was seen that data showed normal distribution. Parametric tests were used because the data showed a normal distribution. Pearson Correlation test was utilized to decide the relationship between teachers' emotional intelligence levels and education administrators' 21st century skills. In addition, Simple Linear Regression Analysis was performed to measure the size of the relationship between these two variables. In the research; while educational administrators' 21st century skills do not show a significant difference in any variable, there is a significant difference in teachers' emotional intelligence levels in age and seniority variables, there is a positive and low level relationship between emotional intelligence and 21st century skills. It was concluded that teachers' emotional intelligence level is a significant predictor of education administrators' 21st century skills, and similarly, 21st century skills of education administrators are a significant predictor of teachers' emotional intelligence levels.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim yöneticisien_US
dc.subjectöğretmen algılarıen_US
dc.subjectduygusal zekâen_US
dc.subject21.yüzyıl becerilerien_US
dc.subjectEducation Administrationsen_US
dc.subjectTeacher Perceptionsen_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subject21st Century Skillsen_US
dc.titleÖğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile eğitim yöneticilerinin 21.yüzyıl becerileri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between emotional intelligence levels of teachers and 21st century skills of education administratorsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid740825en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10480913.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

278
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

566
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.