Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45689
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇermik, Hülya-
dc.contributor.authorAytekin, Serkan-
dc.date.accessioned2022-09-21T08:32:50Z-
dc.date.available2022-09-21T08:32:50Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45689-
dc.description.abstractBu araştırma sınıf öğretmenlerinin, ilkokul programında yer alan beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin görüşlerini açığa çıkarma temel amacıyla yürütülmüştür. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin metaforik algıları, dersin sınıf öğretmeni tarafından mı yoksa beden eğitimi branş öğretmeni tarafından mı yürütülmesi gerektiğine yönelik tercihleri ile bu tercihlerin sebepleri ve derse ilişkin karşılaştıkları sorunların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin demografik özelliklerinin derse ilişkin karşılaştıkları sorunları hangi düzeyde yordadığı araştırılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyet, yaş ve düzenli spor yapma durumları ile derste karşılaştıkları sorunlar arasında anlamlı düzeyde farklılık olup olmadığının da belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın nitel ve nicel verileri 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli’deki resmi okullarda görev yapan 515 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik metaforik algılarının derse ilişkin yapı ve insan sağlığına katkı olmak üzere iki tema altında toplandığını göstermektedir. Ayrıca dersin sınıf öğretmeni tarafından mı yoksa branş öğretmeni tarafından mı yürütülmesi gerektiğine yönelik tercihlerinde, beden eğitimi branş öğretmeni tercihi (%92,1) öne çıkmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin bu tercihlerini; dersin yapısı ve yapmış oldukları seçime ilişkin öğretmen yeterliklerine yönelik düşünceleri şekillendirmiştir. Beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin sorunların ise dersin tasarımı ve uygulanması, öğretmen yetkinlikleri ve öğrenme ortamı ve araçları başlıkları altında toplanabileceği saptanmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin görev vii yaptıkları ilkokulların fiziksel koşullarının dersi yürütmek açısından yeterli olmadığı, dersin yürütüldüğü alanların güvenli olmadığı ve sınıf öğretmenlerinin dersin öğretim programını etkili şekilde uygulayabilecek yeterlikten uzak oldukları, başlıca sorunlar arasında yer almıştır. Bunun yanında sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin yaşadıklarını ifade ettikleri sorunların güçlü bir yordayıcısı cinsiyet değişkenidir. Sınıf öğretmenlerinin derste yaşadıklarını ifade ettikleri sorunlar ile cinsiyetleri ve düzenli spor yapma durumları arasında istatistiksel olarak erkekler ve düzenli spor yapanlar lehine anlamlı düzeyde farklar bulunmuştur. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan hareketle, dersin daha etkili şekilde yürütülebilmesine yönelik bazı öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study was primarily conducted to find out primary school teachers’ opinions on the physical education and game lesson in the primary school curriculum. In the study, it was also aimed to reveal the metaphorical perceptions of the primary school teachers about the physical education and game lesson, their preferences about whether the lesson should be performed by the primary school teacher or the branch teacher, the reasons for these preferences, and the problems they face regarding the lesson. Besides, it was investigated to what extent primary school teachers’ demographic characteristics predicted the problems they encounter in the course. It was also tried to determine whether there was a significant difference between the variables of gender, age and doing sports regularly and the problems the primary school teachers encounter in the lesson. The study was designed around descriptive survey model. The qualitative and quantitative data of the study were collected from 515 primary school teachers working at public schools in Denizli in 2021-2022 academic year. According to the findings obtained in the study, the perceptions of the primary school teachers about physical education and game lessons were grouped under two themes: structure of the lesson and contribution to human health. In terms of the primary school teachers’ preferences about whether the lesson should be performed by the primary school teacher or the branch teacher, it was found that the primary school teachers mostly believed that physical education branch teachers should conduct the lesson (92.1%). These preferences of the primary school teachers were shaped by the structure of the lesson and their beliefs on teacher competencies. On the other hand, the problems related to physical education and game lessons were grouped under the titles of design and implementation of the lesson, teacher competencies and learning environment and tools. The fact that the physical conditions of the primary schools where the primary school teachers work are not sufficient to conduct the course, that there are security problems in the areas where the course is conducted, and that primary school teachers are not competent enough to implement the curriculum of the course effectively were some of the problems reported in the study. In addition, it was determined that the gender variable was a strong predictor of the problems the primary school teachers reported regarding the physical education and game lesson. There were significant differences between the primary school teachers’ opinions on the problems they experienced in the classroom and the variables of gender and doing sports regularly in favour of males and those who do sport regularly. Based on the findings obtained in the study, some suggestions were presented for more effective implementation of this lesson.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectilkokulda beden eğitimien_US
dc.subjectsınıf öğretmenien_US
dc.subjectbeden eğitimi ve oyunen_US
dc.subjectbeden eğitimien_US
dc.subjectoyunen_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.subjectphysical education in primary schoolen_US
dc.subjectprimary school teacheren_US
dc.subjectphysical education and gameen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectgameen_US
dc.titleİlkokul programında yer alan beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers' opinions on physical education and game lesson in primary school curriculumen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid741133en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10483563.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

324
checked on May 27, 2024

Download(s)

1,880
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.