Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.contributor.authorErol, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-10-10T08:23:22Z
dc.date.available2022-10-10T08:23:22Z
dc.date.issued2022-09-29-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45725-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2022363442-
dc.description.abstractSon yıllarda, Türkiye’de erken çocuklukta STEM eğitimi ile ilgili bilimsel yayınların sayısının hızla artmasıyla birlikte söz konusu alanda yapılan araştırmalarındaki durum ve eğilimlerin gözden geçirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, 2018 ile 2021 arasında Türkiye’de erken çocuklukta STEM eğitimi konusunda yapılan yayınların sistematik bir analizi yapılmıştır. Araştırma konusu ve yöntemleri de dahil olmak üzere hem nicel hem de nitel çalışmalar incelenmiştir. Sonuçlara göre, Türkiye’de erken çocuklukta STEM eğitimi araştırma eğilimleri açısından en çok incelenen beceriler, bilimsel süreç, problem çözme ve yaratıcılık olarak belirlenmiştir. Söz konusu çalışmalar, lisansüstü tezler kapsamında ve yarı deneysel desen ile yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında incelenen yayınlar sekiz tema altında toplanmıştır. Bunlar; 1) STEM eğitimi çocukların bilimsel süreç becerilerini destekler, 2) STEM eğitimi çocukları yaratıcı düşünmeye teşvik eder, 3) STEM eğitimi çocukların problem çözmeye teşvik eder, 4) STEM eğitimi çocukları ilkokula hazırlar, 5) STEM eğitimi çocukların mühendisliğe yönelik bilgi, beceri ve eğilimlerini destekler, 6) kodlama ve robotik eğitimi çocukların algoritmik düşünme becerilerini destekler, 7) kodlama ve robotik eğitimi çocukların bilişsel gelişim ve dil becerilerini destekler ve 8) kodlama eğitimi çocukların görsel-uzamsal muhakeme becerilerini destekler. Çalışma, Türkiye’de söz konusu alanda belirlenen eğilimler bağlamında gelecek araştırmalara bir bağlam sunmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherYaşadıkça Eğitimen_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM eğitimi, erken çocuklukta STEM eğitimi, Türkiye’de STEM eğitimi, araştırma eğilimlerien_US
dc.titleTürkiye’de erken çocuklukta STEM eğitimi: Araştırmalarda eğilimleren_US
dc.title.alternativeEarly childhood STEM education in Turkey: Trends in researchen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage590en_US
dc.identifier.endpage609en_US
dc.authorid0000-0002-1675-7070-
dc.authorid0000-0002-7538-952X-
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2022363442-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1135667en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Türkiye’de Erken Çocuklukta STEM Eğitimi_ Araştırmalarda Eğilimler görünümü.pdf5.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on May 26, 2025

Download(s)

566
checked on May 26, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.