Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45743
Title: Meta-STEAM
Other Titles: Meta-STEAM
Authors: Erol, Ahmet
Aykırı, Kudret
Keywords: Meta-eğitim, Meta-STEAM, Metaverse, STEAM, eğitim-öğretimde yeni yaklaşımlar.
Abstract: Artırılmış gerçeklik ile sanal gerçeklik arasında karma gerçeklik olarak köprü kuran metaverse son yıllarda popüler hale gelmiştir. Metaverse ile teknolojik ve sosyal yaşamda birçok değişimin olacağına yönelik ön görüler araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Eğitim araştırmacıları ise bu kavrama yeni yeni ilgi göstermektedir. Covid-19 salgını ve beraberinde gelen uzaktan eğitim ile araştırmacıların yeni eğitim-öğretim platformlarına ilgileri artmaktadır. Bu yeni arayışlardan birisi; metaverse ile eğitimdir. Metaverse ile eğitim-öğretim (meta-eğitim) yeni bir kavramdır ve kavramsal-kuramsal temeli henüz netleştirilmemiştir. Yine de ilgili literatürde bu konuya ilişkin az sayıda çalışma bulunmaktadır. Ancak; kavram ve kuramsal temellerinin meta-eğitim ile ilişkili olduğunu düşündüğümüz STEAM eğitimi ile meta-eğitim ilişkisinin kurulduğu bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma, Meta-eğitim anlayışının kavramsal temellerinin SETAM eğitimi ile ilişkili olduğuna yönelik kanıtlar sunmayı amaçlamaktadır. “STEAM” bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik gibi disiplinlerin bütünleştirilmesine dayanan kısaltma bir terimi ifade etmektedir. “STEAM eğitimi” birçok disiplinin entegrasyonuna dayanan bir düşünme şeklini ifade etmektedir. STEAM eğitimi meta-eğitim gibi birçok disiplinin bakış açısını içermektedir. Bu bağlamda meta-eğitim ile STEAM eğitiminin birleştirilmesi olan ve araştırmacılar tarafından önerilerin “Meta-STEAM” kavramı bu çalışma kapsamında irdelenecektir. Son olarak Meta-STEAM anlayışına yönelik teorik bir çerçeve sunulacaktır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45743
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meta-STEAM özet.pdf104.14 kBAdobe PDFView/Open
Metaverse-Kongre-Afis-birleştirildi.pdf394.06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

244
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.