Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45875
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Uğur, Abdullah | - |
dc.contributor.author | Öküzcüoğlu, Barbaros Hayırlı | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T07:43:48Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T07:43:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.isbn | 978-975-6992-68-5 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45875 | - |
dc.description.abstract | Dünyada sürekli artan nüfus ve sanayileşmenin etkisinin doğal denge üzerinde kendisini hissettirmesiyle ortaya çıkan ve gittikçe artan çevre sorunu, XXI. yüzyılın en önemli sorunlarından biri haline gelmiştir. Başlangıçta yerel veya bölgesel düzeyde gelişen bu sorun bazı yönlerden artan etkisiyle küresel boyuta ulaşmış ve ekolojik dengeyi geri döndürülemeyecek şekilde etkileme sürecine girmiştir. Çevre sorunlarının çözümü ve çevreyi koruyarak sürdürülebilir bir gelişmenin sağlanması için yeni teknolojik gelişmeler ya da çevrenin korunması anlamında çıkarılan yasaların uygulamasının yanında belki de bunlardan hepsinden daha önemlisi yeni nesillerin çevre bilincinin gelişimine ihtiyaç vardır. Bunun için de öncelikle yeni neslin, çevre bilincinin ne düzeyde olduğunun bilinmesi gerekir. Buradan hareketle bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin çevre algı düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Nicel araştırma desenlerinden biri olan tarama modeli ile yapılandırılan araştırmanın evreni Denizli şehrinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise farklı sosyo-ekonomik mahallelerde bulunan dokuz ortaokulda öğrenim gören ortaokul öğrencileri teşkil etmektedir. Çalışmada Denizli şehrinin farklı sosyo-ekonomik mahallelerinde yer alan ortaokullardaki öğrencilere çevre tutum ölçeği anketi uygulanmıştır. Anket sonuçlarından ölçek oluşturulduktan sonra SPSS 20.00 programında aritmetik ortalama, t testi ve anova analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin herhangi bir çevreci grubun (vakıf, dernek vb.) etkinliklerine aktif olarak katılma ile çevreye yönelik tutum arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Çalışmada kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre çevre bilinci daha yüksek çıkmıştır. Bunlarla birlikte anne-baba eğitim düzeyleri, gelir durumları ve farklı sosyo-ekonomik yapıdaki mahallere göre öğrencilerin çevre bilinci düzeylerinde anlamlı bir fark yaratmadığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Environmental problems, that show themselves on natural balance with constant population increase and industrialization in the world and enhances its effectiveness day by day, has become one of the most important problems of the 21st century. Emerging as a local or regional problem it has reached a global level with increasing effects in some ways, and it has started to effect ecological balance irrevocably. Besides attempting to solve environmental problems by law and technical means the most important thing above all is increasing environmental consciousness among generations. For that reason we should know the level of environmental consciousness among the current generation. Therefore with this study it has been aimed to find out the perception level of environment of secondary school students. This research has been structured by scanning method which is one of the models of quantitative researches. The sample of this research are the students studying in nine different Secondary Schools in Denizli who are from different social- economic neighborhoods. In this study a questionnaire of environmental attitude scale has been conducted to secondary school students in different social-economical neighborhood in the city of Denizli. After making a scale by using the results of questionnaire, arithmetic average on the program of SPSS 20, t test and anova analysis have been done. The research indicated that a meaningful difference has occurred depending on the attendance of students to environmental activity groups. According to the research, environmental consciousness level of female students are higher than male students. In addition to this, it has been confirmed that; educational level of parents, income statues, differences in socioeconomical neighborhood do not make a significant difference on environmental consciousness level of students. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | USBES V 2016 uluslararası sosyal bilgiler eğitimi sempozyumu: bildiriler kitabı | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Pamukkale Üniversitesi;e- Yayınları No: 3 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler | en_US |
dc.subject | çevre eğitimi | en_US |
dc.subject | algı | en_US |
dc.subject | çevreye yönelik tutum ve çevre sorunları | en_US |
dc.subject | Social studies | en_US |
dc.subject | environment and education | en_US |
dc.subject | perception | en_US |
dc.subject | attitudes towards the environment and problems | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin çevre algı düzeylerinin analizi: Denizli şehri örneği | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of secondary school students’ perception level of environment : Sample of Denizli | en_US |
dc.type | Conference Object | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Conference Object | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ortaokul öğrencilerinin.pdf | 339.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
88
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.