Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45876
Title: Sosyal bilgiler öğretmenlerinin iyi vatandaş karakterine yükledikleri anlamlar
Authors: Tarhan, Özge
Gedik, Rüştü
Keywords: Vatandaşlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenleri
Nitel Araştırma
Citizenship
social studies teachers
qualitative research
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Series/Report no.: Pamukkale Üniversitesi;e- Yayınları No: 3
Abstract: Sosyal bilgiler eğitiminin temel amaçlarından birisi de yeni yetişen bireylere gerekli bilgi, beceri, tutum ve değerleri benimsetip bireyleri etkili vatandaşlar olarak topluma kazandırmaktır. Öğrencileri iyi vatandaşlar olarak yetiştirmede Sosyal Bilgiler öğretmenleri önemli bir yere sahip olmasından hareketle bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerin tamamı Denizli ilinde görev yapmaktadır. Çalışma grubu, 37’si kadın, 42’si erkek olmak üzere toplam 79 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlere “ İyi vatandaş denince aklınıza ne/neler gelmektedir? şeklinde açık uçlu bir soru sorulmuştur. Öğretmenlerden alınan yanıtlar, içerik analizi yöntemiyle hem geçerlik çalışmasını gerçekleştirmek, hem de boyut oluşturmak amacıyla iki farklı uzman tarafından kodlanmıştır. Araştırmacılar tarafından yapılan kodlar karşılaştırılarak boyutlar belirlenmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde elde edilen veriler incelendiğinde, Araştırma sonunda, öğretmenlerin iyi vatandaş karakterine yükledikleri anlamlar ışığında “Topluma Karşı Görev Boyutu”, “Siyasi Bilgi Boyutu”, “Topluma Uyum Boyutu”, “Ortak Paydada Buluşma Boyutu” ve “Duygusal Boyutu” olmak üzere beş farklı boyutun ortaya çıktığı görülmüştür. Sonuçlar, vatandaşlık eğitiminde çocukların/ergenlerin eğitim sürecine ilişkin önemli öneriler sunmaktadır.
One of the primary aims of social studies education is to introduce individuals to the society as active citizens by equipping them with the necessary knowledge, skills, attitudes and values. Based on the fact that social studies teachers have an important role in training students as good citizens, this study was carried out. All teachers in the sample work in Denizli province. The participants consisted of 79 teachers, 32 female and 42 male. The teachers were asked an open-ended question, which was "What do you think about being a good citizen?".The responses received from the teachers were coded by two different experts to ensure the validity and also form dimensions.The dimensions were determined after the codes of the researchers were compared. As a result, the data obtained from the teachers revealed five different dimensions, which were “Duty Towards the Society”, “Political Knowledge”, “Adaptation to the Society”, “Finding a Common Ground” and “Emotional Dimension”. The results offer important suggestions regarding the education process of children/adolescents in citizenship education.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45876
ISBN: 978-975-6992-68-5
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN iyi vatandaş.pdf516.91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.