Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45886
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇakmak, İsmail-
dc.contributor.authorÖztürk, Melek-
dc.date.accessioned2022-12-09T06:52:43Z
dc.date.available2022-12-09T06:52:43Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn978-975-6992-68-5-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45886-
dc.description.abstractOsmanlı Devleti’nde 19. yüzyılda birçok alanda ehemmiyetli gelişmeler tezahür etmiştir. Evvelinde askeri alanda başlayan yenileşme hareketi ahirinde devletin yapısında radikal denebilecek hadiselerin meydana gelmesine ortam hazırlamıştır. Özellikle Batı tarzında açılan okullarda Batı’nın tesiri daha da aşikâr görülmeye başlanmıştır. Bu cihetten bakıldığında, yenileşme dairesinin genişleyerek daha başka alanlara sirayet etmesi ‘İmparatorluğu kurtarmak’ adına farklı fikir pratiklerinin ortaya çıkmasına da zemin hazırlamıştır. Fakat bu süreç içinde özellikle fikri alanda yapılan çalışmalarda düşünce rotasının batıya dönük olması “öz” kaynaklara mesafeli yaklaşılmasını beraberinde getirmiştir. Bu anlamda yenilik adına atılan adımlarda gelenek ile kendilerinin arasına ciddi mesafeler koyan aydınlar, batılı/seküler bir gidişat izlemiştir. Ayrıca yapılan yeniliklerde Osmanlı Devleti’nin sosyal/kültürel yanının ihmal edilmesi de, yenilikçileri daha jakobence kararlar almaya yönlendirmiştir. Bütün bu gelişmeler kültür hayatının önemli bir şubesi olan eğitim hayatını da derinden etkilemiştir. Doğal olarak bu alanda Batı’dan ithal edilen, sosyolojik tabanı üzerinde umumiyetle çok az düşünülmüş fikir akımları etkili olmuş ve kadim metinler bertaraf edilerek, modern akımlar öne çıkarılmıştır. Günümüz eğitim kitaplarına da bakıldığında bu tesir çok açık bir şekilde görülecektir. Bu görüşlerin zıddına geleneksel metinlerin bize ne sunabilirliliği konusunda örnek bir metin olan Taşköprülüzâde’nin eseri Mevzuatü’l-Ulûm çok ciddi bir araştırmaya namzettir. İki ciltten oluşan bu eser, ilk bölümünde âlim-talebe ilişkisini irdeleyerek eğitim alanına mutlak anlamda faydalı bilgiler sunmaktadır. Değerlendirmelerimiz de bu cihette olacak ve geleneksel bir metinden bu meyanda nasıl istifade edileceğine dair imkânlar aranacaktır.en_US
dc.description.abstractThere had been very important developments on 19th century, in the Ottoman Empire. Previously, the reform movement started in military and then continued to state’s body as it could have been described radical events. Especially,west’s effects were started to be seen clearly in schools which were opened with western impression. As it seen by this perspective,reform movements developing process through different lines caused different pratics which were aimed to save the empire. But during this process, especially opinion route’s direction was in the West on studies that brought distance approach to main sources. By this approach, serious intellectuals with taken steps,among tradition and themselves in the name of innovation in this area, followed a Western / secular course. Also,on the reform movements which neglected the Ottoman Empire’s social and cultural side,the reformers conducted through much more Jacobin ideas.All these improvements were effected the education life which was an important area of cultural life. Naturally,in this area, the ideas which were imported from west and current ideas were settled on less socialogical base have been effective. By temoving Ancient texts , modern trends were put forwarded. This effect will be seen clearly,when we look at education books.Against these ideas,Taskoprülüzade' s work that was named mevzuatululum is a very serious example to research on what traditional texts can be presented about . This work that has been created as two volumes, in the first part by describeing scientist- student relationship, presents important information in education area . Our analysis will be by this direction and will be researched possibilities on this kind of traditional texts how will be able to be used.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofUSBES V 2016 uluslararası sosyal bilgiler eğitimi sempozyumu: bildiriler kitabıen_US
dc.relation.ispartofseriesPamukkale Üniversitesi;e- Yayınları No: 3en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectMevzuatü’l-Ulûmen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.titleMevzuatü’l-ulûm vasıtasıyla gelenek ve modernite meyanında sosyal bilgiler eğitimine mütevazi bir katkıen_US
dc.title.alternativeA modest contribution to social studies education about tradition and modernity by mevzuatü’l-ulûmen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEVZUATÜ’L-ULÛM VASITASIYLA.pdf314.28 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

770
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.