Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45901
Title: | Farklı uzaktan eğitim uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi | Other Titles: | The effects of different distance education applications on academic achievement and attitudes of secondary school students | Authors: | Yatağan, Özge | Advisors: | Sevim, Serkan | Keywords: | Uzaktan eğitim akademik başarı geliştirilmiş ders materyalleri Distance education academic success improved course materials |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, EBA ve alternatif olarak geliştirilmiş olan uzaktan eğitim modülü kullanılarak gerçekleştirilen ders etkinliklerinin, öğrencilerin akademik başarıları ve derse karşı tutumlarına etkisini araştırmaktır. Bu sebeple yapılan çalışmada fen bilimleri dersini Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) farklı şekilde, alternatif olarak geliştirilmiş olan uzaktan eğitim modülü kullanılarak yapılandırmacı yaklaşıma uygun biçimde düzenlenen ders etkinlikleri sayesinde ders içeriklerini zenginleştirmek hedeflenmektedir. EBA altyapısı ve alternatif olarak geliştirilmiş olan uzaktan eğitim modülü kullanılarak gerçekleştirilen ders etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarıları ve derse karşı tutumları karşılaştırılmıştır. Tez, uzaktan eğitimde yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak geliştirilen uygulamaların hücre bölünmesi konusunun öğretimine ilişkin etkisini incelemek amacıyla kontrol gruplu ön test-son test modeline uygun yarı deneysel çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Bu desene göre bir deney ve bir kontrol olmak üzere iki grup bulunmaktadır. Bu gruplara; uygulamalar öncesinde ön testler, uygulamalar sonrası ise son testler uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında kontrol grubunu bir devlet okulunun, deney grubunu ise özel bir okulun 7. sınıfında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Uygulamalar fen bilimleri dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilerin analizleri SPSS 20.0 istatiksel paket programı kullanılarak yapılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanan Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Konulu Başarı Testi değerlendirilirken; araştırmaya katılan gruplarının birbirleri ile karşılaştırılmalarında bağımsız gruplar için bağımsız gruplar t testi, grupların kendi içlerindeki ön test ve son testlerin karşılaştırmaları için Testleştirilmiş grup t testi uygulanmıştır. Testlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Analizlere bakıldığında; deney grubunun, kontrol grubuna oranla özellikle bilişsel düzeyi yüksek olan sorularda daha başarılı sonuçlar elde ettiği görülmektedir. Deney grubunda bilişsel düzeyi yüksek sorularda görülen bu başarı özellikle; laboratuvar deneyleri, kazanımlara ilişkin animasyonlar ve etkinliklerle uzaktan eğitimin yapılmasının, bu grupta yer alan öğrencilerinin lehine olduğu düşünülmektedir. Tutum ölçeğinden elde edilen veriler incelendiğinde gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. The aim of this study is to investigate the effects of course activities carried out using EBA and the alternatively developed distance education module on students' academic achievement and attitudes towards the course. For this reason, this study, aimed to enrich the course content through the course activities organized by the constructivist approach by using the distance education module, which was developed as an alternative to the science course, unlike EBA. The students’ academic achievements and attitudes towards the course were compared in the course activities carried out using the EBA infrastructure and the distance education module developed as an alternative. The thesis was carried out as a quasi-experimental study in accordance with the control group pre-test-post-test-model examine the effect of the applications developed in accordance by the constructivist approach in distance education on teaching cell division. According to this design, there are two groups, experimental and control. To these groups; Pre-tests were applied before applications or implementation and post-tests were applied after the applications. The sample of the study consisted of students studying in the 7th grade at a public school in the control group and the experimental group in a private school in the 2020-2021 academic year. The analyzes of the collected data were made using the SPSS 20.0 statistical package program. While evaluating the Cell Division and Heredity Achievement Test, which was applied as a pre-test and post-test to the students in the experimental and control groups; Independent groups t-test was used for the comparison of the groups participating in the study with each other, and Paired Sample T-test was used to compare the pre-test and post-tests within the groups. The significance level in the tests was taken as 0.05. Looking at the analyzes; It is seen that the experimental group achieved more successful results, especially in the questions with a high cognitive level, compared to the control group. This success, which is seen in the questions with high cognitive level in the experimental group; It is thought that conducting distance education with laboratory experiments, animations and activities related to achievements is in favor of the students in this group. When the data obtained from the attitude scale were examined, no significant difference was found between the groups. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/45901 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10509251.pdf | 11.93 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
114
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
274
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.