Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45909
Title: Fen bilimleri öğretmenlerinin “fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamaları”na yönelik yeterlikleri hakkındaki görüşleri
Authors: Taşkın Ekici, Fatma
Kahraman, Nazan
Demir, Zeynep Betül
Keywords: fen bilimleri
fen mühendislik ve girişimcilik uygulamaları
öğretmen yeterlikleri
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: MEB (2018)’in son yayımladığı Fen Bilimleri dersi öğretim programında önceki programlara göre bazı değişikliklere gidildiği gözlenmektedir. Özellikle 2017 Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan Fen ve Mühendislik Uygulamaları konu alanının;? yeni programda “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları” adı altında ele alındığı göze çarpmaktadır. Söz konusu programda “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”nın 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıfların her bir ünite, konu ve kazanımlarına dahil edildiği görülmekte;? bilimsel bilginin mühendislik uygulamaları ile bütünleştirilerek ürüne dönüştürülmesine önem verildiği belirtilmektedir (MEB, 2018). 2018 Fen Bilimleri dersi öğretim programına eklenen “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”na ilişkin en belirleyici unsur;? şüphesiz, öğretmenlerdir. Nitekim MEB (2017)’e göre 21. yüzyılda öğretmenlerden değişen ve yenilenen şartlara uyum sağlamaları beklenmektedir. Buradan hareketle akla öğretmenlerin söz konusu uygulamaya ilişkin yeterliklerinin hangi düzeyde olduğu sorusu gelmektedir. Çünkü öğretmen yeterlikleri, Fen ve mühendislik uygulamalarının entegrasyonunda önemli bir rol oynamaktadır (Stohlmann vd., 2012). Ayrıca öğrencilerin okul başarılarında, olumlu tutum geliştirmelerinde ve motivasyonlarında öğretmenlerin yeterliklerine ilişkin görüşlerinin önemli bir yeri olduğu düşünülmektedir (Caprara vd., 2006). İlgili literatür incelendiğinde “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”na ilişkin;? özellikle öğretmen yeterliklerine yönelik çalışmaların az sayıda olduğu gözlenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın yeni bir alan olan “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”nın öğretmenlerin yeterliklerine ilişkin görüşleri kapsamında incelenerek olası eksikliklerin giderilmesi yönünde bir veri kaynağı oluşturacağı göz önünde bulundurulduğunda;? alanyazına katkısının olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, yenilenen Fen Bilimleri dersi öğretim programında (MEB, 2018) yer alan “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”na yönelik Fen Bilimleri dersi öğretmenlerinin yeterlikleri hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Yöntem: Çalışma;? bir ya da birkaç durumun kendi sınırları içerisinde bütüncül olarak analiz edildiği nitel araştırma yöntemlerinden olan “durum çalışması” desenindedir (Yıldırım ve Şimşek, 2013). Çalışmanın evrenini Türkiye’deki ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7, 8. sınıflarında ders veren Fen Bilimleri öğretmenleri;? örneklemini ise Aydın, Denizli, Afyonkarahisar, Şanlıurfa illerindeki ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7, 8. sınıflarında ders veren 27 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. 6 sorudan oluşan görüşme formu, ilgili alanyazın taraması yapılarak araştırmacılar tarafından hazırlanmıştır ve soruların hazırlanması aşamasında uzman görüşüne başvurulmuştur. Yanıtlar, 27 öğretmenden yazılı olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizine başvurulmuştur. Bu aşamada toplanan veriler önce kavramsallaştırılmış, daha sonra ortaya çıkan kavramlara göre mantıklı bir biçimde düzenlenmiş ve bu düzenlemeye göre veriyi açıklayan temalar saptanmış;? en son aşamada ise bulgular yorumlanmıştır (Yıldırım ve Şimşek, 2013).
URI: https://hdl.handle.net/11499/45909
ISBN: 9789756992845
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN.pdf51.14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

152
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

822
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.