Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48206
Title: | Ortaokul Öğrencilerinin Siyaset Okuryazarlık Düzeyleri | Authors: | Tarhan, Özge | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkeler açısından siyaset okuryazarlık düzeylerini tespit etmektir.Çalışmada tarama (survey) modelinde betimsel bir çalışmadır. 686 öğrenci ile yürütülen bu çalışmada veriler kişisel bilgi formu,beceri-davranış ölçeği, duyuşsal eğilim ölçeği ve başarı testi olmak üzere 4 kısımdan oluşan “Siyaset Okuryazarlığı Ölçeği” iletoplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U Testi vePearson Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır. Çalışmaın sonuçlarına bakıldığında, ortaokul öğrencilerinin siyasetle ilgilitemel bilgilerinin ve duyuşsal eğilim düzeylerinin orta düzeyde olmasına karşın beceri-davranış düzeylerinin olumsuz yöndeolduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeyleri arasında cinsiyetin belirleyici bir faktör olmamasına karşın;okudukları okulların, anne-baba eğitim durumlarının ve mesleklerinin öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeylerinde belirleyicibir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://doi.org/10.24106/kefdergi.4093 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389522 https://hdl.handle.net/11499/48206 |
ISSN: | 2147-9844 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
10
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.