Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48206
Title: Ortaokul Öğrencilerinin Siyaset Okuryazarlık Düzeyleri
Authors: Tarhan, Özge
Abstract: Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkeler açısından siyaset okuryazarlık düzeylerini tespit etmektir.Çalışmada tarama (survey) modelinde betimsel bir çalışmadır. 686 öğrenci ile yürütülen bu çalışmada veriler kişisel bilgi formu,beceri-davranış ölçeği, duyuşsal eğilim ölçeği ve başarı testi olmak üzere 4 kısımdan oluşan “Siyaset Okuryazarlığı Ölçeği” iletoplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U Testi vePearson Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır. Çalışmaın sonuçlarına bakıldığında, ortaokul öğrencilerinin siyasetle ilgilitemel bilgilerinin ve duyuşsal eğilim düzeylerinin orta düzeyde olmasına karşın beceri-davranış düzeylerinin olumsuz yöndeolduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeyleri arasında cinsiyetin belirleyici bir faktör olmamasına karşın;okudukları okulların, anne-baba eğitim durumlarının ve mesleklerinin öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeylerinde belirleyicibir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://doi.org/10.24106/kefdergi.4093
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389522
https://hdl.handle.net/11499/48206
ISSN: 2147-9844
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
g4.pdf463.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.