Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48206
Title: Ortaokul Öğrencilerinin Siyaset Okuryazarlık Düzeyleri
Authors: Tarhan, Özge
Abstract: Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkeler açısından siyaset okuryazarlık düzeylerini tespit etmektir.Çalışmada tarama (survey) modelinde betimsel bir çalışmadır. 686 öğrenci ile yürütülen bu çalışmada veriler kişisel bilgi formu,beceri-davranış ölçeği, duyuşsal eğilim ölçeği ve başarı testi olmak üzere 4 kısımdan oluşan “Siyaset Okuryazarlığı Ölçeği” iletoplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U Testi vePearson Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır. Çalışmaın sonuçlarına bakıldığında, ortaokul öğrencilerinin siyasetle ilgilitemel bilgilerinin ve duyuşsal eğilim düzeylerinin orta düzeyde olmasına karşın beceri-davranış düzeylerinin olumsuz yöndeolduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeyleri arasında cinsiyetin belirleyici bir faktör olmamasına karşın;okudukları okulların, anne-baba eğitim durumlarının ve mesleklerinin öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeylerinde belirleyicibir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://doi.org/10.24106/kefdergi.4093
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389522
https://hdl.handle.net/11499/48206
ISSN: 2147-9844
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
g4.pdf463.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.