Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48206
Title: | Ortaokul Öğrencilerinin Siyaset Okuryazarlık Düzeyleri | Authors: | Tarhan, Özge | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkeler açısından siyaset okuryazarlık düzeylerini tespit etmektir.Çalışmada tarama (survey) modelinde betimsel bir çalışmadır. 686 öğrenci ile yürütülen bu çalışmada veriler kişisel bilgi formu,beceri-davranış ölçeği, duyuşsal eğilim ölçeği ve başarı testi olmak üzere 4 kısımdan oluşan “Siyaset Okuryazarlığı Ölçeği” iletoplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U Testi vePearson Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır. Çalışmaın sonuçlarına bakıldığında, ortaokul öğrencilerinin siyasetle ilgilitemel bilgilerinin ve duyuşsal eğilim düzeylerinin orta düzeyde olmasına karşın beceri-davranış düzeylerinin olumsuz yöndeolduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeyleri arasında cinsiyetin belirleyici bir faktör olmamasına karşın;okudukları okulların, anne-baba eğitim durumlarının ve mesleklerinin öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeylerinde belirleyicibir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://doi.org/10.24106/kefdergi.4093 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389522 https://hdl.handle.net/11499/48206 |
ISSN: | 2147-9844 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.