Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48247
Title: Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesinde Altı Sigma Yaklaşımı: Hizmet İşletmesi Olarak Bir Eğitim Kurumunda Uygulama Örneği
Authors: Yacan, İrfan
Bayhan, Mustafa
Demirel, Ayten
Keywords: Kalite
Eğitim Kalitesi
Altı Sigma
SERVQUAL
Abstract: Altı Sigma metodolojisi ilk ortaya çıktığı zamandan beri sanayide imalat sektöründeki işletmeler için önemli bir kalite yaklaşımı olmuştur. Başarılı bir Altı Sigma uygulaması, hataların en aza indirgenmesini ve kalitenin iyileştirilmesini sağlayabilmektedir. Son yıllarda bu kalite yaklaşımı hizmet sektöründe de önem kazanmıştır. Hizmet sektörünün bir parçası olan eğitim sektörü de Altı Sigma metodolojisinin uygulanabildiği alanlardan biridir. Bu çalışmada, bir Meslek Yüksekokulu’nda (MYO) uygulanan SERVQUAL modeline dayanan anket verileriyle Altı Sigma metodolojisi uygulanmıştır. Bu bağlamda, tanımlama, ölçme, analiz, iyileştirme, kontrolden (TÖAİK) oluşan Altı Sigma modelinin beş adımı izlenmiştir. Çalışmada, güvenilirlik boyutunun tespit edilen memnuniyetsizlik düzeyi içerisinde en yüksek paya sahip olduğu tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında, elde edilen veriler değerlendirilmiş ve gerekli görülen öneriler sunulmuştur.
URI: https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1101546
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1138447
https://hdl.handle.net/11499/48247
ISSN: 2651-4192
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-18T112048.640.pdf566.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.