Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48421
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Murat Doğan-
dc.contributor.authorAybek, Eren Can-
dc.contributor.authorDünya, Beyza Aksu-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:38Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:38Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2149-0767-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31592/aeusbed.804016-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/437171-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48421-
dc.description.abstractYüz yüze verilen derslerin salgından dolayı uzaktan eğitime aktarılması, iyi planlanmış, zamana yayılmışuzaktan eğitim uygulamalarından farklıdır. Bu nedenle, paydaş deneyimlerin iyi anlaşılmasının ve gerekensonuçların çıkarılarak, ders, bölüm ve kurum bazında ileriye dönük planlamaların yapılmasının faydalıolacağı düşünülmektedir. Bu planlamalar yapılırken, deneyimi dinlenilmesi gereken en önemli paydaşlar iseöğrencilerdir. Bu araştırmada kesitsel tarama yöntemi ile öğrencilerin acil uzaktan eğitimle yürütülen Ölçmeve Değerlendirme derslerine dair deneyimleri incelenmiştir. Veri toplama basamağında, üç farklı devletüniversitesinde, acil uzaktan eğitimle yürütülen Ölçme ve Değerlendirme derslerine kayıtlı lisansöğrencilerine, deneyimlerini anlamak amacıyla, anket uygulanmıştır. Analizler, anket maddelerine yanıt veren144 öğrenciden elde edilen veriler üzerinde yürütülmüştür. Veriler analiz edilirken betimsel istatistiklerden veparametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Ayrıca ankette yer alan bir adet açık uçlu maddeye verilenöğrenci yanıtları da betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Buna göre, öğrencilerin çoğunlukla, dersteki ölçmeve değerlendirme uygulamalarının objektifliği ve uygunluğu konusunda olumlu görüş bildirdiği, ancakuzaktan sınav süresinin yeterliliği, elektronik kaynaklara erişim imkânları ve uzaktan sınavlara hazırlanmamotivasyonu gibi başlıklarda ortalama olarak, daha düşük memnuniyete sahip oldukları saptanmıştır. Ayrıcaöğrencilerin önemli bir kısmının uygulanan uzaktan ölçme değerlendirme yöntemlerinin derse uygunluğu ileilgili olumlu deneyimlere sahip olduğu, olumsuz görüş bildirenlerin, ödevlerin sayıca fazlalığı ve ayrılansürenin yetersizliğine ilişkin vurgular yaptığı görülmüştüren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirmeen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.titleYükseköğretimde Uzaktan Ölçme ve Değerlendirme Deneyimleri: Türkiye’den Üç Devlet Üniversitesi Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage232en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.31592/aeusbed.804016-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid437171en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.