Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48421
Title: Yükseköğretimde Uzaktan Ölçme ve Değerlendirme Deneyimleri: Türkiye’den Üç Devlet Üniversitesi Örneği
Authors: Şahin, Murat Doğan
Aybek, Eren Can
Dünya, Beyza Aksu
Keywords: Covid-19
Ölçme ve Değerlendirme
Uzaktan Eğitim
Yükseköğretim
Abstract: Yüz yüze verilen derslerin salgından dolayı uzaktan eğitime aktarılması, iyi planlanmış, zamana yayılmışuzaktan eğitim uygulamalarından farklıdır. Bu nedenle, paydaş deneyimlerin iyi anlaşılmasının ve gerekensonuçların çıkarılarak, ders, bölüm ve kurum bazında ileriye dönük planlamaların yapılmasının faydalıolacağı düşünülmektedir. Bu planlamalar yapılırken, deneyimi dinlenilmesi gereken en önemli paydaşlar iseöğrencilerdir. Bu araştırmada kesitsel tarama yöntemi ile öğrencilerin acil uzaktan eğitimle yürütülen Ölçmeve Değerlendirme derslerine dair deneyimleri incelenmiştir. Veri toplama basamağında, üç farklı devletüniversitesinde, acil uzaktan eğitimle yürütülen Ölçme ve Değerlendirme derslerine kayıtlı lisansöğrencilerine, deneyimlerini anlamak amacıyla, anket uygulanmıştır. Analizler, anket maddelerine yanıt veren144 öğrenciden elde edilen veriler üzerinde yürütülmüştür. Veriler analiz edilirken betimsel istatistiklerden veparametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Ayrıca ankette yer alan bir adet açık uçlu maddeye verilenöğrenci yanıtları da betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Buna göre, öğrencilerin çoğunlukla, dersteki ölçmeve değerlendirme uygulamalarının objektifliği ve uygunluğu konusunda olumlu görüş bildirdiği, ancakuzaktan sınav süresinin yeterliliği, elektronik kaynaklara erişim imkânları ve uzaktan sınavlara hazırlanmamotivasyonu gibi başlıklarda ortalama olarak, daha düşük memnuniyete sahip oldukları saptanmıştır. Ayrıcaöğrencilerin önemli bir kısmının uygulanan uzaktan ölçme değerlendirme yöntemlerinin derse uygunluğu ileilgili olumlu deneyimlere sahip olduğu, olumsuz görüş bildirenlerin, ödevlerin sayıca fazlalığı ve ayrılansürenin yetersizliğine ilişkin vurgular yaptığı görülmüştür
URI: https://doi.org/10.31592/aeusbed.804016
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/437171
https://hdl.handle.net/11499/48421
ISSN: 2149-0767
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.