Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDemirtaş, Serkan-
dc.contributor.authorAkın Şişman, Özlem-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:41Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1300-9206-
dc.identifier.issn2687-4288-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32547/ataunigsed.880869-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/459493-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48431-
dc.description.abstractBu çalışma, İlköğretim 7. sınıf müzik dersinde okul şarkılarınınpiyano eşliği kullanılarak öğretilmesinin, öğrenci kazanımlarınetkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimselve deneysel olmak üzere iki yöntem kullanılmıştır.Araştırmanın betimsel kısmında, kaynak tarama yöntemi ile:1- İlköğretim müzik derslerine ilişkin bilgilerin toplanması2- İlköğretim müzik dersi programının incelenmesi3- Piyano eşliğinin önemine ilişkin kaynak taramasıDeneysel kısmında ise kontrol gruplu son-test modelindenfaydalanılmıştır. İki eğitim bilimleri, altı müzik eğitimiuzmanından görüş alınıp, gözlem aracının ve kontrol listesininhazırlanma aşaması gerçekleştirilmiştir. Gözlem aracı toplam 24ifadeden oluşmuştur ve her bir şarkı için 8 değerlendirme kriteribelirlenmiştir. Gözlem aracında “herkes”, “çoğunluk”, “birçokkişi”, “birkaç kişi”, “hiç kimse” seçeneklerinden oluşan beşliLikert tipi ölçme kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Merkez Doğan Demircioğlu Emsanİlköğretim Okulu’ nda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.Örneklemini ise 2010-2011 eğitim- öğretim yılında Denizli iliMerkez Doğan Demircioğlu Emsan İlköğretim Okulu’ndaöğrenim görmekte olan 7/A ve 7/F şubeleri öğrencilerioluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan grupların belirlenmesiaşamasında, uzman görüşü alınarak oluşturulan sorularla bir sınavyapılmış olup, iki grubun birbirleri ile eşit olduğu saptanmış vedeney-kontrol grupları rastgele seçilmiştir. Denel işlemdekullanılmak üzere: Ata’ya Saygı, Notaların şarkısı, Türk’ümisimli parçalar belirlenmiştir. Denel işlem ile elde edilen verileristatistik programında işlenmiş, verilerin analizinde, MannWhitney U ve Kruskall Waliss testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, piyano eşliğinin öğrenciler üzerindeolumlu bir etkiye sahip olduğu ve kazandırılmak istenilen 8 kriterile ilgili olarak, deney- kontrol grupları arasında anlamlı farklaroluşturduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPiyano Eşliken_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.titleİlköğretim 7. Sınıf Müzik Dersinde Şarkıların Piyano Eşlikli Öğretilmesinin Öğrenci Kazanımlarına Etkileri: Denizli İli Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage309en_US
dc.identifier.endpage321en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.32547/ataunigsed.880869-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid459493en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (19).pdf368.63 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on May 27, 2024

Download(s)

14
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.