Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48431
Title: | İlköğretim 7. Sınıf Müzik Dersinde Şarkıların Piyano Eşlikli Öğretilmesinin Öğrenci Kazanımlarına Etkileri: Denizli İli Örneği | Authors: | Demirtaş, Serkan Akın Şişman, Özlem |
Keywords: | Piyano Eşlik Müzik Eğitimi İlköğretim |
Abstract: | Bu çalışma, İlköğretim 7. sınıf müzik dersinde okul şarkılarınınpiyano eşliği kullanılarak öğretilmesinin, öğrenci kazanımlarınetkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimselve deneysel olmak üzere iki yöntem kullanılmıştır.Araştırmanın betimsel kısmında, kaynak tarama yöntemi ile:1- İlköğretim müzik derslerine ilişkin bilgilerin toplanması2- İlköğretim müzik dersi programının incelenmesi3- Piyano eşliğinin önemine ilişkin kaynak taramasıDeneysel kısmında ise kontrol gruplu son-test modelindenfaydalanılmıştır. İki eğitim bilimleri, altı müzik eğitimiuzmanından görüş alınıp, gözlem aracının ve kontrol listesininhazırlanma aşaması gerçekleştirilmiştir. Gözlem aracı toplam 24ifadeden oluşmuştur ve her bir şarkı için 8 değerlendirme kriteribelirlenmiştir. Gözlem aracında “herkes”, “çoğunluk”, “birçokkişi”, “birkaç kişi”, “hiç kimse” seçeneklerinden oluşan beşliLikert tipi ölçme kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Merkez Doğan Demircioğlu Emsanİlköğretim Okulu’ nda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.Örneklemini ise 2010-2011 eğitim- öğretim yılında Denizli iliMerkez Doğan Demircioğlu Emsan İlköğretim Okulu’ndaöğrenim görmekte olan 7/A ve 7/F şubeleri öğrencilerioluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan grupların belirlenmesiaşamasında, uzman görüşü alınarak oluşturulan sorularla bir sınavyapılmış olup, iki grubun birbirleri ile eşit olduğu saptanmış vedeney-kontrol grupları rastgele seçilmiştir. Denel işlemdekullanılmak üzere: Ata’ya Saygı, Notaların şarkısı, Türk’ümisimli parçalar belirlenmiştir. Denel işlem ile elde edilen verileristatistik programında işlenmiş, verilerin analizinde, MannWhitney U ve Kruskall Waliss testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, piyano eşliğinin öğrenciler üzerindeolumlu bir etkiye sahip olduğu ve kazandırılmak istenilen 8 kriterile ilgili olarak, deney- kontrol grupları arasında anlamlı farklaroluşturduğu saptanmıştır. | URI: | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.880869 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/459493 https://hdl.handle.net/11499/48431 |
ISSN: | 1300-9206 2687-4288 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (19).pdf | 368.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
154
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.