Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48456
Title: | ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE ATATÜRK İLKELERİNİN ÖĞRETİLMESİNDE MÜZİK DESTEKLİ ETKİNLİKLERİN (KARAOKE TEKNİĞİ) ETKİSİ | Authors: | Doğan, Yasin Demirezer, Hilal |
Abstract: | Bu araştırmanın amacı, öğrencilere Atatürk İlkeleri öğretilirken uygun koşullar sağlandığında öğrencilerin tarih derslerinde aktif olduklarını, grup çalışmasını verimli bir şekilde gerçekleştirerek eğlenerek (müzikle) öğrenmeyi kendi kendilerine başarabildiklerini ve yaptıkları çalışmaları günlük yaşamlarına da taşıyabildiklerini ortaya koyabilmektir. Bu çalışma, nitel ve nicel araştırma yöntemi (karma yöntem) kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmanın nicel kısmında yarı deneysel araştırma deseni kullanılmış destekleyici olarak nitel veri toplama araçlarından yansıtıcı günlükler kullanılmıştır. Karaoke tekniğinin okul dersi programına uyarlanması belli bir işlemsel düzende yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017–2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep’in Şahinbey ilçesinde bulunan bir devlet okulundaki 58 (29 deney grubu, 29 kontrol grubu) 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları, başarı testi, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük (TCİTA) dersine yönelik tutum ölçeği, TCİTA dersi akademik benlik kavram ölçeği ve yansıtıcı günlükler kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre deney grubu öğrencilerinin son test akademik başarı puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı bir fark oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Her iki grubun TCİTA dersine yönelik tutumları olumlu olmakla birlikte gruplar arasında tutumlarda kullanılan yöntemin etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak deney grubu öğrencilerinin tutum puanlarının deney öncesine göre artışı daha fazla olmuştur. Kontrol grubu öğrencilerinin akademik benlik puanlarında değişiklik olmazken son ölçümde deney grubu öğrencilerinin akademik puanlarının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Destekleyici veri olarak yansıtıcı günlük bulguları bu sonuçları desteklemiştir. Günlüklere dayanan öğrenci görüşlerinin yöntemin pozitif sonuçlarını daha belirgin yansıttığı söylenebilir. Öğrencilerin günlüklerine göre Karaoke tekniğinin öğrencilerin öğrendiklerini kalıcı kıldığı, derse yönelik güdülediği, tekniğin uygulandığı zamanlarda deney grubunun büyük çoğunluğunun mutluluğunu artırdığı, eğlenerek öğrendikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda okuduğunu anlama konusundaki yetersizliklerin bu tekniğin akademik başarıyı arttırmaya etkisini yönlendirdiği gözlenmiş ve farklı akademik seviyedeki gruplarla yapılması önerilmiştir. | URI: | https://doi.org/10.33431/belgi.949217 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/506041 http://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/handle/11499/48456 |
ISSN: | 2146-4456 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (25).pdf | 395.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
82
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
30
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.