Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48630
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Ümran-
dc.contributor.authorTürkoğlu, Adil-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:18Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:18Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14993-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/351686-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48630-
dc.description.abstractBu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda görevyapan sınıf öğretmenlerinin günümüzdeki hizmet içi eğitim ihtiyaçlarınınhangi alan ve konularda ne düzeyde yoğunlaştığı ve bu ihtiyaçlarınöğretmenlerin kişisel özelliklerine göre ne tür farklılıklar gösterdiğininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel yöntemlerden tarama modelininkullanıldığı araştırmanın örneklemi, İzmir, Aydın, Afyon ve Uşak ilmerkezlerinde çalışan ve tabakalı örnekleme yoluyla seçilen 500 sınıföğretmeninden oluşmaktadır.Araştırma kapsamında elde edilen verilerin sonuçları; sınıföğretmenlerinin “genel kültür bilgisi” ve “meslek bilgisi” alanlarına ilişkinhizmet içi eğitim ihtiyaçları ortalaması “ara sıra” düzeyinde; alan bilgisidâhilinde ise “nadiren” ve “ara sıra” düzeyinde hizmet içi eğitim ihtiyaçlarıolduklarıdır. Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme ile ilgili dörtmaddeye “ara sıra” düzeyinde hizmet içi eğitim ihtiyacı olduklarısonucuna ulaşılırken, ölçme ve değerlendirme konusu içerisinde yer alandiğer beş maddeye “asla” düzeyinde hizmet içi eğitim ihtiyaçları olduklarıgörülmüştür. Teknoloji ve materyal tasarım konusu dâhilinde yer alan ikimaddeye sınıf öğretmenleri “asla” düzeyinde cevap verirken diğermaddelere “ara sıra” düzeyinde hizmet içi eğitim ihtiyaçları olduklarıcevabını vermişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin görev yaptıkları illere göreHizmet içi eğitim ihtiyaçlarında alan bilgisi alanında anlamlı bir farklılıkbulunmazken meslek bilgisi ve genel kültür alanında anlamlı farklılıklarsöz konusudur. Sıra ortalamalarına bakıldığında, İzmir, Uşak ve Afyonillerinde çalışan sınıf öğretmenlerinin Aydın ilinde çalışan sınıföğretmenlerine göre meslek bilgisi ve genel kültür alanında HİEihtiyaçlarının daha fazla olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage745en_US
dc.identifier.endpage768en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14993-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid351686en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (77).pdf772.14 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.