Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48663
Title: | Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Paralel ve Dik Doğru/Doğru Parçalarını Belirleme ve Çizme Durumları | Authors: | Paksu, Asuman Duatepe Bayram, Gülcan |
Abstract: | Bu araştırmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin paralel ve dik doğru/doğru parçalarınıbelirleme ve çizme durumlarını incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden özel durum çalışmasıolan araştırmanın verileri öğrencilerin verilen bir doğru parçasına paralel doğru parçaları çizme,verilen bir doğru üzerinde veya dışındaki bir noktadan doğruya dikme çizme ile verilen doğru veyadoğru parçalarından hangilerinin paralel veya dik olduğunu belirleme durumlarını ortayaçıkarmaya yönelik 4 soruluk bir ölçek kullanılarak toplanmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyleincelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin paralellik ve diklikle ilgili hem çizimlerinin hemde belirleme durumlarının yatay veya düşey olarak verilen doğrularda/doğru parçalarında dahaiyi olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin paralellik ve diklikle ilgili düşüncelerinin veçizimlerinin verilen doğru çiftlerinin görünümüne göre değiştiği, öğrencilerin paralel ve dik doğruçizmede, paralelliği ve dikliği belirlemeye göre daha iyi oldukları sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/322842 https://hdl.handle.net/11499/48663 |
ISSN: | 1301-9058 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (2).pdf | 847.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.