Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48663
Title: Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Paralel ve Dik Doğru/Doğru Parçalarını Belirleme ve Çizme Durumları
Authors: Paksu, Asuman Duatepe
Bayram, Gülcan
Abstract: Bu araştırmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin paralel ve dik doğru/doğru parçalarınıbelirleme ve çizme durumlarını incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden özel durum çalışmasıolan araştırmanın verileri öğrencilerin verilen bir doğru parçasına paralel doğru parçaları çizme,verilen bir doğru üzerinde veya dışındaki bir noktadan doğruya dikme çizme ile verilen doğru veyadoğru parçalarından hangilerinin paralel veya dik olduğunu belirleme durumlarını ortayaçıkarmaya yönelik 4 soruluk bir ölçek kullanılarak toplanmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyleincelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin paralellik ve diklikle ilgili hem çizimlerinin hemde belirleme durumlarının yatay veya düşey olarak verilen doğrularda/doğru parçalarında dahaiyi olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin paralellik ve diklikle ilgili düşüncelerinin veçizimlerinin verilen doğru çiftlerinin görünümüne göre değiştiği, öğrencilerin paralel ve dik doğruçizmede, paralelliği ve dikliği belirlemeye göre daha iyi oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/322842
https://hdl.handle.net/11499/48663
ISSN: 1301-9058
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf847.62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.