Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48844
Title: HESAPLAMALI DÜŞÜNME ARAŞTIRMALARININ BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
Authors: Özçınar, Hüseyin
Abstract: Bilgisayar teknolojisi hem bütün disiplinlerin çalışma biçimlerini hem de sosyal hayatı veinsanlarındüşünmebiçimleriniönemliorandadeğiştirmiştir.Budurum,bilgisayarveeğitimbilimcilere bilgisayarın çalışma mantığının ve bilgisayar bilimleri kavramlarınınınproblemçözme süreçlerinde kullanımını herkese öğretme sorumluluğu yüklemektedir. Busorumluluğunyerinegetirilebilmesiiçinhesaplamalıdüşünmeöğretimiileilgilibiraraştırmave bilgi tabanının oluşmasıgerekmektedir. Bu çalışmanınamacı hesaplamalı düşünme bilgitabanının,araştırmayönelimlerininvebuyönelimlerüzerindeetkiliolanyayınveyazarlarınbelirlenmesidir. Hesaplamalı düşünme alanyazının yapısının ve dönüşümünün ortayakonulabilmesiiçinyayınortakatıfanalizi,yazarortakatıfanalizivekelimeanaliziyöntemlerikullanılmıştır.Araştırmadaeldeedilenbulgulargöstermiştirki,hesaplamalıdüşünme,eğitimvebilgisayarbilimlerialanındagittikçedahayaygınolarakçalışılmaktadır.Çalışmaalanlarınıhesaplamalı düşünmenin tanımlanması ve kapsamının belirlenmesi, bilgisayar bilimlerinintanımvekapsamı,ilkve orta öğretim programlarına hesaplamalı düşünmeeğitiminin nasıldahil edilebileceği, bu düzey için hesaplamalı düşünmenin nasıl tanımlanabileceği,programlamaöğretimigibikonularoluşturmaktadır.Bualandaçalışılankonuların zamanladeğişimleri incelendiğinde ise ilk yıllarda daha çok hesaplamalı düşünmenin tanım vekapsamına odaklanan araştırmaların sonraki yıllarda bu düşünme biçiminin ilk ve ortaöğretimde nasıl öğretilebileceğine odaklandığı görülmektedir. Son yıllarda ise hesaplamalıdüşünmeninFeTeMMalanınadahiledilmesiileilgiliaraştırmalarınarttığıgörülmektedir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/257952
https://hdl.handle.net/11499/48844
ISSN: 2147-1908
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (12).pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.