Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48957
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüngör, Hande-
dc.contributor.authorMutlu Öztürk, Hande-
dc.contributor.authorOgelman, Hülya Gülay-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:43:25Z-
dc.date.available2023-01-09T21:43:25Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1694-7215-
dc.identifier.issn1694-7215-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1109215-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48957-
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimin çocukların gelişimindeki etkileri görüldüğü için, okul öncesi eğitime bütün dünyada gün geçtikçe daha fazla önem verilmektedir. Metafor kavramı duygu ve düşünceleri anlatmanın en etkili yollarından birisidir. Metaforlar kullanılarak anlatım zenginleştirilir, doğadan veya başka yerlerden esinlenerek, benzeşimler ve atıflar kullanılarak anlaşılması zor ve soyut kavramların, bildiğimiz, gördüğümüz ve dokunduğumuz somut kavramlar ile ifade edilerek anlaşılması kolaylaştırılır. Kültür toplumun bir arada yaşamasını kolaylaştıran etkenlerden biri olarak görülmektedir. Kültürün ve kültürel mirasların korunması ve nesiller arası aktarımı büyük önem taşımaktadır. Kültürel miras değerlerinin anlaşılması, somut ve soyut kültürel miras kavramlarının korunması açısından okul öncesi eğitimde bu konuların ele alınması önemlidir. Bu çalışmada, okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin kültürel miras kavramına bakış açıları ve yaklaşımlarına ilişkin algılarının belirlenmesi için metafor analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, kültürel miras kavramı konusunda hangi tür metaforların kullanıldığını/kullanılabileceğinin görülmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofManas Journal of Social Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin “Kültürel Miras” Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage511en_US
dc.identifier.endpage521en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1109215en_US
local.message.claim2023-07-12T11:55:49.030+0300|||rp00861|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
crisitem.author.dept21.01. Gastronomy and Culinary Arts-
Appears in Collections:Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-25T161627.592.pdf705.61 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.